לנד רובר פרילנדר 2 החדש
בשבוע שעבר לנד רובר הציגה את הדור החדש לריינג' רובר, שזכה לשינוי מקיף מבחוץ ומבפנים. השבוע היא חושפת עדכון שתבצע בפרילנדר אשר יוצג באופן רשמי בתערוכת מוסקבה שתיערך בשבוע הבא. מדובר בעדכון לו זוכה הדור השני של לנד רובר פרילנדר 8 שנים אחרי הצגת הדגם הנוכחי וכשנתיים לאחר מתיחת הפנים הקודמת. למרות שאין הרבה שינויים כלפי חוץ, נוכל לספר לכם על פנסים אחוריים וקדמיים חדשים (אם כי בעלי צורה כמעט זהה) הכוללים טכנולוגיית קסנון ו-LED, חישוקי 17 אינץ' חדשים (אם כי אופציונליים), אפשרויות צביעה חדשות ו... זהו בערך מבחינת הפן הקוסמטי.

גולת הכותרת בעדכון היא תוספת חדשה להיצע המנועים, כאשר מנוע 4 הצילינדרים (Si4) המוגדש שמוכר לנו מהאווק האופנתי יחליף את מנוע 6 הצילינדרים המשווק כיום. המנוע, בנפח 2.0 ליטר, מספק 236 כ"ס ב-5,500 סל"ד ו-34.7 קג"מ ב-3,200 סל"ד ומשודכת אליו תיבת 6 הילוכים אוטומטית. התאוצה ל-100 קמ"ש אורכת 8.8 שניות, המהירות המירבית הנרשמת עומדת על 200 קמ"ש וצריכת הדלק המשולבת, על-פי היצרנית, עומדת על 10.4 ק"מ לליטר.
לנד רובר פרילנדר מתעדכן
צילום: מנהל

גם מבפנים ניתן לראות שינויים בולטים יותר לעין. את צביר הלחצנים שבמרכז הקונסולה החליפו מספר קטן ונעים יותר לעין של כפתורים ומתגים (ואפילו שעון אנלוגי). את המסך העליון החליף מסך מגע בגודל 7 אינץ' הכולל מערכת שמע ומידע, שתעביר את שניהם (בעיקר את השמע) לאוזניכם באמצעות 17 רמקולים.

בלם החנייה האלקטרוני החדש יכול לשמש כאמצעי לבלימת חירום. ביום-יום, המערכת החכמה מתאימה את עוצמת הבלימה בעת חנייה בהתאם לשיפוע הרכב ובהתאם לטמפרטורת הבלמים, כולל בדיקות נוספות של הטמפרטורה בשביל לוודא שכוח הבלימה ממשיך להיות מדויק גם אם הבלמים התקררו. את בלם החנייה לא ניתן לבטל אלא אם כן ישנו מישהו שיושב על כסא הנהג. בין המערכות החדשות שיוצגו בפרילנדר החדש תמצאו גם מצלמה אחורית ומערכת לשליטה קולית.