טויוטה אוריס חדשה
טויוטה תערוך הופעת בכורה לאוריס החדשה בתערוכת פריז הקרובה (סוף חודש ספטמבר), גרסת ההאצ'בק החשובה של הענקית היפנית בשוק האירופאי. זהו הדור השני למכונית הקומפקטית, אחות מחומשת דלתות של טויוטה קורולה הפופולארית במחוזותינו. צמד האחיות שווקו בעבר תחת השם של זו האחרונה, כאשר ב-2007 החליטה היצרנית היפנית להפריד ביניהן ולשווקן תחת שמות נפרדים.

הדור השני של טויוטה אוריס מציע עיצוב מודרני וזוויתי (אך לבטח לא חדשני או שונה), הדומה לקו העיצובי הנוכחי של החברה היפנית, עם חזית מחודדת ונאה למדי, קו אורך בולט הנמתח לאורך המכונית בצמוד לקו החלונות, וחלק אחורי מעט מסורבל אך עדיין נאה למראה. תא הנוסעים עבר מהפכה עיצובית גם הוא, כאשר עיקר המערכות סובב סביב מסך מגע גדול במרכז הקונסולה. מיותר לציין כי טויוטה מבטיחה איכות משופרת ומרווח עדיף בתא הנוסעים של האוריס החדשה.

מימד האורך של המכונית החדשה צמח ב-3 ס"מ, לכדי 427.5 ס"מ, כאשר נתון הרוחב לא השתנה (176 ס"מ) ונתון הגובה צנח ב-5.5 ס"מ – 146 ס"מ, מה שמסביר את הפרופורציות היותר נאות לעומת העבר. זאת על נתון בסיס גלגלים שנשאר על כנו, עם 260 ס"מ. תא המטען מציע נפח של 360 ליטר – שיפור של 6 ליטר לעומת הדור הנוכחי, ו-127 ליטר יותר לעומת גרסת הכלאיים הקודמת (אוריס HSD), הודות למיקום סוללת החשמל מתחת למושבים האחוריים. עוד מציינת החברה כי בין השיפורים הרבים להפחתת תצרוכת הדלק שופר נתון מקדם הגרר של המכונית (0.28Cd).
דור חדש לטויוטה אוריס
צילום: מנהל

היצע המנועים בשוק האירופאי מתחיל ביחידת הנעה בנפח 1.33 ליטר, ימשיך עם מנוע בנפח 1.6 ליטר, כאשר בגזרת הדיזל תציע החברה מנוע בנפח 1.4 ליטר. טויוטה אינה מפרסמת נתונים נוספים אודות יחידות ההנעה או תיבות ההילוכים של המכונית החדשה. גרסת הכלאיים (HSD), תמשיך להוות את פסגת ההיצע, כאשר טויוטה צופה חלוקת מכירות שווה של שלושת תצורות ההנעה באירופה (בנזין, דיזל והיבריד).
עוד מבטיחה היצרנית היפנית כי באוריס החדשה הושם דגש על התנהגות כביש משופרת, כמו גם נוחות נסיעה עדיפה, בין היתר הודות לחיסכון של כ-40 ק"ג במשקל (בהתאם לגרסה), קשיחות מרכב משופרת ב-10%, מרכז כובד נמוך מבעבר וכיול משופר למערך המתלים ולהיגוי המכונית.
טויוטה אוריס החדשה תיוצר במפעלי החברה בבורנסטון (Burnaston), שבבריטניה (לצד האוונסיס), ותגיע לשווקים ברחבי העולם, כמו גם לישראל, במהלך שנת 2013.