IFR אספיד GT-21 אינביקטוסתכירו את ה-GT-21 אינביקטוס (Invictus), ששייכת לפרויקט שנקרא אספיד (Aspid), ששייך בעצמו לחברה של בחור בשם איגנסיו פררננדז רודריגז (Ignacio Fernandez Rodriguez, או בקיצור IFR) וגם נקראת על שמו.

אמרנו בכותרת המשנה ש-IFR היא יצרנית עלומת-שם. האמת היא שזה רק חצי-נכון. למעשה, כבר סיפרנו לכם עליה בעבר, ועל הדגם הראשון שלה שנקרא אספיד סופרספורט (או SS בקיצור). היא הוצגה בתערוכת הרכב של לונדון בשנת 2008, עם מראה שמזכיר מאוד את לוטוס 7 האגדית, ביצועים שמזכירים אופנוע ספורט וצריכת דלק שמזכירה דווקא מכונית מיני.

אז זה היה אז, כעת מציגה החברה מספרד דגם אחר. אספיד GT-21 אינביקטוס שוקלת 990 ק"ג ויש לה מנוע V8 בנפח 4.4 ליטר של ב.מ.וו בחזית, שמפיק 450 כ"ס ו-44.5 קג"מ ב-3,900 סל"ד. המשמעות היא שיש לה יחס של 454.5 כ"ס לטון – קצת יותר מבוגאטי ויירון המקורית, וקצת פחות מגרסת הסופרספורט הנוכחית, לשם השוואה. הכוח מועבר לגלגלים על-ידי תיבת 7 הילוכים כפולת-מצמדים או תיבת 6 הילוכים ידנית. היא מאיצה ל-100 קמ"ש ב"פחות מ-3 שניות", ל-160 קמ"ש ב-6.8 שניות ול-200 ב-10.6 שניות. המהירות המירבית עומדת על 305 קמ"ש. היצרנית טורחת גם לציין שהיא עומדת בתקן הזיהום האירופאי יורו 5.

עם הנתונים האלה, כנראה שלא ממש מדובר במכונית GT גדולה ומפנקת, כפי שמשתמע מהשם. המידות דווקא צנועות, עם אורך של 444.7 ס"מ, בסיס גלגלים של 256 ס"מ, רוחב של 188.3 ס"מ וגובה שעומד על 122.6 ס"מ. ובכל זאת, יש לה תצורת ישיבה של 2+2, ואפילו כרית אוויר. אחת. לנהג.
בנוסף, יש לה מערכת מולטימדיה מתוחכמת, שנועדה להחליף את צבר הלחצנים שבקונסולה המרכזית. יש לה מסך מגע, ואפשרויות קישוריות רבות (אינטרנט אלחוטי, אינטרנט סלולרי, GPS ובלוטות') וגם צג קטן נוסף על ההגה שנועד לספק מידע (כמו כוחות ג'י). גם מערכת המולטימדיה, אגב, מתגייסת למטרה והיא שוקלת, לפי IFR, כשליש ממשקלן של מערכות דומות.
אספיד GT-21 אינביקטוס נראית כמו שהיא נשמעת (וידאו)
צילום: מנהל

רק 250 יחידות כאלו ייוצרו, כדי לשמור על הייחודיות.כל מכונית בנויה מאלומיניום קל וחזק במיוחד, ומורכבת באופן ידני על-ידי עובדי פס הייצור. חלקי המכונית, כך IFR, מגיעים מתעשיות המרוצים והתעופה והחלל, והקונספט כולו מבוסס, מעוצב ולמעשה מקבל השראה מאותן תעשיות. כל רוכש יוכל לבחור לפחות 100 מרכיבים שניתנים לשינוי, כדי שכל מכונית תיוצר בהתאמה אישית לבעליה, כולל ספר עם תהליך ההרכבה, איזה מהנדס הרכיב איזה בורג וכו'. למקרה שתחליטו להימנות על רוכשי המכונית הספורט האקזוטית, יהיה עליכם להגיע לאחת מ-20 סוכנויות הפזורות ברחבי היבשת הישנה בהן ניתן גם לרכוש את ה-GT-21 אינביקטוס. במידע שפורסם עד כה לא מצוין מחיר המכונית, אבל אם ה-SS עלתה 75-107,000 ליש"ט, ניתן להניח שה-GT-21 תעלה כמה שקלים מעבר.