סיאט, החברה הספרדית לבית משפחת פולקסווגן, חשפה היום (ב') באופן רשמי את הלאון החדשה – דור שלישי לקומפקטית שהוצגה לראשונה ב-1998. סיאט לאון החדשה עושה שימוש, כצפוי, בפלטפורמת ה-MQB החדשה של קונצרן פולקסווגן, אותה פלטפורמה שתשרת את פולקסווגן גולף החדשה שכבר נמצאת בפתח, כמו עוד מגוון דגמים בעץ המשפחתי.

הדור החדש של הקומפקטית מספרד, לא ממש מחדש בכל הנוגע לעיצוב, בטח בהשוואה לדור השני, שהיה חדשני ושונה. חבל. מצד שני זה לאו דווקא רע, כששפת העיצוב הנוכחית של החברה, שמוכרת לנו היטב מהאחות הקטנה סיאט איביזה, נראית לטעמנו לא פחות טוב גם על הלאון החדשה, במיוחד עם תאורת הלד שמוצעת כסטנדרט בכל הדגמים.
סיאט אינה מפרסמת נתונים מלאים אודות המכונית החדשה, אך מציינת כי אורך המכונית קוצר בכ-5 ס"מ לעומת קודמתה, לכדי 426 ס"מ, זאת למרות שבסיס הגלגלים ארך בכ-6 ס"מ לעומת הדור השני (258 ס"מ) ויעמוד על 264 ס"מ. סיאט טוענת שבין היתר, על-ידי הזזת הציר הקדמי 40 מ"מ לפנים, היא השיגה חלוקת משקל עדיפה, נוחות משופרת והתנהגות טובה יותר. עוד מוסיפה החברה כי שימוש בטכנולוגיית הרכבה חדשה, כמו גם שימוש בחומרים קלים במרכב המכונית, מפחיתים כ-90 ק"ג ממשקלה לעומת הדגם הישן. תא המטען מציע נפח של 380 ליטר, כ-40 ליטר יותר מבעבר.
בתא הנוסעים נמצא שינוי של ממש בייחס לדגם היוצא עם דשבורד המחולק לשני חלקים ליצירת מראה "צף". סיאט מבטיחה כי החלל כולו זכה לתשומת לב מיוחדת כשהפרטים הקטנים ותפעול מערכות הרכב היה נדבך חשוב בתכנון המכונית. מסך מגע בגודל 5 אינץ' השולט על מגוון מערכות הנוחות ברכב, כמו מערכת השמע המקורית (עם ארבעה רמקולים), כרטיס זיכרון מובנה (SD), יוצע כסטנדרט כבר בגרסאות הבסיס באירופה. כאופציה ניתן להזמין מסך בגודל 5.8 אינץ' עם רזולוציית מסך ואיכות צבעים גבוהה יותר, כניסות USB ו-AUX, שליטה קולית, עשרה רמקולים ועוד מגוון תוספות. עוד תציע סיאט מערכות עזר לנהג כגון בקרת סטיית נתיב, מערכת המזהה עייפות ועוד.
נחשפה: סיאט לאון חדשה
צילום: מנהל
בצד הטכני, תציע סיאט מגוון רחב של קונפיגורציות הנעה מבית מדרשה של חברת האם, כולם בטכנולוגיית הגדשת טורבו והזרקת דלק ישירה. את אגף הדיזל יאכלסו צמד מנועים: טורבו-דיזל (TDI) בנפח 1.6 ליטר עם הספק של 104 כ"ס (או 89 כ"ס בגרסה החלשה), כשמעליו תציע סיאט גרסה מחודשת של מנוע ה-2.0 ליטר עם 148 כ"ס ו-32.6 קג"מ (ללא ציון הסל"ד). גרסה מחוזקת של מנוע זה תציע הספק של 181 כ"ס ו-38.7 קג"מ (ללא ציון סל"ד), וגם תהיה הגרסה החזקה בהיצע הדגמים הכללי בינתיים.
היצע מנועי הבנזין ייחל ביחידת ה-1.2 ליטר TSI המוכרת ובצמד גרסאות הספק, 85 כ"ס או 104 כ"ס. מעליהם תמצאו את יחידת ה-1.4 ליטר והספק של 120 כ"ס, כשמנוע ה-1.8 ליטר TSI המעודכן עם 178 כ"ס (שהוצג לראשונה באודי A4 מתוחת הפנים), יהווה את הגרסה החזקה בהיצע מנועי הבנזין כרגע. בהמשך יוצגו גרסאות ה-FR והקופרה הספורטיביות.
בהתאם למנוע, תציע סיאט תיבות ידניות עם חמישה או שישה מהלכים, או את תיבת ה-DSG כפולת המצמד בגרסתה האחרונה עם שבעה הילוכים.
מערך מתלי מקפרסון מלפנים וקורת פיתול מאחור ישמשו את כלל הגרסאות עד הספק של 148 כ"ס, כשהגרסאות החזקות יותר יקבלו מתלה רב-חיבורי מתקדם מאחור. בגרסאות ה-FR, שסיאט אינה פרסמה נתונים אודותן למעט תמונות, ניתן יהיה לבחור בין שלושה מצבי נהיגה: Comfort ,Eco ו-Sport, שישנו את משקל ההגה, תגובת דוושת הגז וצליל המנוע.

המכונית החדשה תוצג רשמית בתערוכת פריז הקרובה (ספטמבר), כשהשיווק בישראל מתוכנן ליוני-יולי 2013.