מאזדה MX5
מאזדה מפרסמת השבוע על השדרוגים הצפויים במכונית הרודסטר הפופולרית שלה, הכוללים מתיחת פנים קלה, שיפור מובטח (כך מאזדה) בחוויית הנהיגה ושיפור הבטיחות להולכי רגל.

ברשימת השדרוגים השתדלה מאזדה לגעת בכל אחד מתחומי העניין במכונית. זה מתחיל מבחוץ, עם מתיחת פנים קלה הכוללת פגוש קדמי חדש עם מראה מעט יותר אגריסיבי ומאפיינים יותר אווירודינאמיים. עוד בתחום המראה תתווסף גם צביעה חדשה וגימור חדש לגלגל ההגה.
בתחום ההנאה מנהיגה, שיפרה מאזדה את תגובת המצערת כך שתספק לנהג תחושה של תאוצה יותר ליניארית בגרסאות הידניות. הבלמים שופרו גם הם וביחד עם האווירודינאמיות של הפגוש הקדמי, מבטיחה מאזדה חוויית נהיגה משופרת.
בתחום האבזור בחרה היצרנית היפנית לשפר את המצב דווקא עבור הולכי הרגל, עם מכסה מנוע שמתרומם בזמן פגיעה – מה שמאפשר לו לספוג פגיעה בצורה טובה יותר.

זהו הדור השלישי של מאזדה MX5, והוא הוצג אי-שם באמצע העשור הקודם (2005). זוהי מתיחת הפנים השנייה שלה היא זוכה, כאשר בראשונה (2009) שופרו מספר תחומים, כמו בקרת היציבות וצליל המנוע, אך גם נפגעו מספר תחומים אחרים, כמו המשוב מההגה.
ייצור הדגם המשודרג כבר החל במפעל בהירושימה שביפן והוא יגיע לאירופה במהלך הסתיו השנה. נכון להיום, אין בישראל ייבוא סדיר של מאזדה MX5 בגלל שער הין הגבוה, ולכן לא ברור אם נזכה לראות את הגרסה מתוחת הפנים על כבישי ארץ הקודש.
בחודש מאי השנה הכריזה מאזדה על שיתוף עם קונצרן פיאט על פיתוח משותף של מכונית רודסטר חדשה שככל הנראה תהווה את הדור הבא של ה-MX5, ובנוסף תשווק גם תחת המותג אלפא רומיאו.