מקלארן MP4-12C
את מכונית העל החדשה לבית מקלארן, מקלארן MP4-12C, אין צורך להציג. הצגתה לעולם של "היורשת" למקלארן F1 האגדתית (למרות שכנראה תואר היורשת אינו מדויק, היות ומקלארן כבר אישרה כי היא עובדת על "היפר מכונית" חדשה...), לוותה בלא מעט יחסי ציבור, קדימונים וחשיפות מוקדמות. בכל זאת, למי שכבר הספיק לשכוח על מה ומי מדובר, נזכיר בקצרה: מרכב מונוקוק עשוי סיבי פחמן (ושוקל רק 75 ק"ג!), מנוע V8 בנפח 3.8 ליטר המנפק 592 כ"ס, אלו עוברים דרך תיבת 7 הילוכים סיקוונסיאלית אל דיפרנציאל מוגבל החלקה. זאת ועוד המון אלמנטים שנלקחו מעולם המירוצים, בו למקלארן, מיותר לציין, ניסיון רב. ההנעה, כמובן, אחורית למהדרין. הנ"ל מספיק לכדי 3.1 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש (0-200 קמ"ש ב-8.9 שניות) בדרך למהירות מרבית של 330 קמ"ש.
שנה לאחר תחילת השיווק, מקלארן מעדכנת את ה-MP4 12C
צילום: מנהל

עם או בלי קשר לעידן המודרני-טכנולוגי שבו אנו חיים, בו קצב ההתפתחויות (ועימו התחרות) גובר מרגע לרגע, מודיעה מקלארן על מספר עדכונים שתקבל המכונית, שנה בלבד מאז שהחלה להימסר ללקוחות.
מהנדסי החברה פיתחו ושדרגו את תוכנת ניהול המנוע, כך שמעתה יעמוד הספק המנוע על 616 כ"ס (שיפור של 24 כ"ס), שגם יהיה יותר חד בתגובתו הודות לעדכון שעברה תיבת ההילוכים הרובוטית (עדיין עם 7 הילוכים). לטענת החברה שיפור זה אינו פוגם בנתוני צריכת הדלק וזיהום האוויר של הרכב, העומדים על כ-8.6 ק"מ לליטר בממוצע ו-279 גרם/לק"מ של פחמן דו חמצני.
אז מה בנוגע לביצועים? עם צמיגי פירלי P Zero Corsa האופציונליים המיאוץ מעמידה ל-100 קמ"ש נשאר על כנו (3.1 שניות), ל-200 קמ"ש תגיעו בעשירית שנייה פחות - 8.8 שניות, ול-300 קמ"ש הזמן קוצץ בשנייה שלמה - 26.5 שניות (לעומת 27.5 שניות לפני העדכון). המהירות המרבית עומדת עתה על 333 קמ"ש (3 קמ"ש יותר).
מערכת השליטה על רעשי המנוע והיניקה (ISG) שנשמעת בתא הנוסעים עודכנה אף היא, ומעתה תציע שלושה מצבים.
מקלארן מוסיפה כי מנגון פתיחת הדלתות יציע מעתה כפתור פתיחה קונבציונלי, לעומת החיישן מגע שהוצע עד עתה, עם שליטה נפרדת מהשלט. ההחלטה לשינוי זה מגיעה, בין היתר, מפידבק שנתנו מספר לקוחות. מקלארן מוסיפה גם אפשרות צביעה חדשה (צהוב וולקן), כמו גם עיצוב חישוקים חדש. מערכת הגבהת המרכב חדשה מוצעת כאופציה בדגם החדש. המערכת מאפשרת להגביה את המרכב ב-40 מ"מ מלפנים ו-25 מ"מ מאחור עד מהירות של 60 קמ"ש (בה היא תתנתק אוטומטית).
תא הנוסעים מקבל עדכון לאיכות החומרים (בדגש על איכות העור), ומספר שילובים הניתנים לבחירה. מערכת השמע מבית מרידיאן (Meridian) תעניק מעתה איכות צליל גבוהה יותר, כאשר גם מערכת המידע (IRIS) עודכנה.
מכתב החתום על ידי מנכ"ל החברה אנתוני שרייף (Antony Sheriff), נשלח אל כל בעלי המכוניות, בו מודיעה החברה כי העדכונים ליחידת ההנעה של ה-MP4-12C יהיו זמינים ללא עלות מצידם החל מאוקטובר 2012.