חברה חדשה-וותיקה מצטרפת אל מועדון העילית של מכוניות העל; מקלארן תשיק באופן רשמי בפרנקפורט את ממשיכת דרכה של ה-F1 האגדית, אבן דרך בהיסטוריית הרכב, מכונית שהחזיקה בשעתו (יוצרה בין 1993-1998) כמעט בכל שיא אפשרי (בכלל זה מהירות מרבית רשמית של 386 קמ"ש (391 לא רשמיים) – שיא שרק הקוניגסג הצליחה לשבור, שנים ארוכות מאוחר יותר) ולמשך זמן ארוך בהרבה ממשך הזמן שבוגאטי ויירון נהנתה מהאוויר הדליל שבפסגה. אגב, שיא מהירות זה נותר בלתי מנותץ עד היום עבור מכוניות עם מנוע אטמוספרי, קרי ללא הגדשה כלשהי.
שובה של המקלארן
צילום: מנהל
מקלארן F1; יוצרה בין השנים 93'-98' ונחשבה שנים ארוכות למכונית העל האולטימטיבית

המקלארן F1, המכונית שהפכה לאגדה בן לילה ושהתאפיינה (בין היתר) בסידור המושבים המיוחד שלה – הנהג באמצע ושני הנוסעים האמיצים משני צידיו, במגמה קלה לאחור, היתה הפגנת יכולות מצד החברה הבריטית הידועה מתחום מרוצי המכוניות, שותפתה של מרצדס גם כיום. מקלארן יצרה יחד עם מרצדס את ה-SLR מקלארן עד לא מזמן, ולמרות שייצור מכונית-העל היחידה של מרצדס עד כה (עד להופעת ה-SLS המיועדת, גם היא בפרנקפורט) הופסק (עם גרסת סטירלינג מוס ייחודית), נמשך שיתוף הפעולה הטכנולוגי ובתחום המרוצים.
שובה של המקלארן
צילום: מנהל
ה-MP4-12C אמורה להיכנס לנעליים גדולות מאוד...
המקלארן MP4-12C הנה פרי תכנונה וייצורה של מקלארן ואת זאת הם מדגישים בריש גלי, בעיקר לאחר ההתנתקות ממרצדס בתחום ייצור מכוניות העל. הטכנולוגיה הנה בהחלט המילה האחרונה בתחום וחלק גדול ממנה מגיע היישר ממסלולי הפורמולה 1, ולא כקלישאה. כך למשל עשוי מרכב המונוקוק סיבי פחמן ומשקלו 80 ק"ג בלבד. אבל, המונוקוק לא רק נועד להיראות יפה בצילומי הפרטים או להפחית משקל. במקלארן טוענים לקשיחות חסרת תחרות ולפיכך לרמת בטיחות גבוהה ביותר לשני הנוסעים. כגיבוי מוצעים איזורי ריסוק וקריסה מאלומיניום בחזית ומאחור, צמודים למרכב הייחודי. מיקום המנוע במרכז יחד עם התקנת המצננים מאחור מאפשרים ייצור חזית שטוחה וקצרה במיוחד – וכפועל יוצא עיצוב אווירודינאמי יעיל ביותר. הכנף האחורית יוצאת ונכנסת למקומה אוטומטית (לא דווח באילו מהירויות) ומשמשת כמעצור אוויר בעת בלימה ממהירויות גבוהות.
שובה של המקלארן
צילום: מנהל
בניגוד למקלארן F1 המקורית, שם הושאל המנוע מב.מ.וו (V12 בנפח 6.1 ליטר עם 627 כוח-סוס סנסציוניים בשעתו, לגרסת הכביש), הרי שכאן מדובר במנוע מפיתוח וייצור עצמיים; יחידת הכוח היא V8 בנפח 3.8 ליטר עם צמד מגדשי טורבו ותזמון שסתומים משתנה וההספק אמור לנוע סביב ה-600 כוח-סוס ומומנט של למעלה מ-60 קג"מ כבר ב-2,000 סל"ד. למרות שלא שוחררו מספרים, במקלארן מצהירים כי מנוע זה הינו החסכוני והנקי יחסית להספקו מכל מנוע אחר בעולם (!). הכוח מועבר אל הגלגלים האחוריים באמצעות גיר רובוטי עם 7 הילוכים ותפעול מגלגל ההגה.
על הביצועים לא נמסרו כל פרטים עד כה, אך הרעיון הוא להציע ביצועי-על מהליגה של בוגאטי, פאגאני או קוניגסג, במחיר "עממי" בהרבה. השמועות מדברות על מחיר בטווח שבין 150-200,000 יורו, פחות או יותר בליגה של מכוניות מכובדות כמו פרארי 458 איטליה, פורשה 911 טורבו, למבורגיני גייארדו, אסטון מרטין DB9 ושות'. האבזור הסטנדרטי לא יבייש מכונית פאר, וכולל בין היתר ABS ו-ESP, חלוקת עוצמת בלימה אלקטרונית, מערכת למניעת הידרדרות לאחור במורד, בקרת אקלים, מערכת שמע איכותית, חיישני חנייה, MP4 ומסך מגע עליו מוקרנת כל האינפורמציה הדרושה, כולל מערכת ניווט לווייני.
שובה של המקלארן
צילום: מנהל
במקלארן מתכננים למכור הרבה יותר MP4-12C מה-F1 בשעתו, ממנה נמכרו בסה"כ 106 יחידות;. התכנון הוא להתחיל בייצור ה"סדרתי" של 1,000 מכוניות בשנה החל ב-2011 עם ארה"ב ובריטניה כשווקי יעד עיקריים, עם צפי למכור 250 יחידות בכל אחד מהם.

טופ-גיר: ויירון מול מקלארן (וידאו)
מרצדס SLR מקלארן – הסוף