חוק האוסר על נהיגה ברכב בחופי הים כבר קיים מ-1997, אבל רק לפני כשנה זכה החוק לעדכונים הנדרשים ולגיבוי התקציבי של משרד האוצר. גיבוי שהעניק לרשות הטבע והגנים – האחראית על אכיפת החוק – תקנים לארבע פקחים וציודם כשהשנה גם הוגדל תקציב האכיפה מ-150,000 שקל ל-400,000. אבל רביעיית פקחים על כ-200 ק"מ חוף אינם מספקים, על כן רשות הטבע והגנים תעלה השבוע בקמפיין חדש להגברת המודעות הציבורית שכותרתו: "עושים סוף לנהיגה בחוף!". בנוסף מודיעה הרשות כי היא חברה לעמותת אור ירוק כשהמטרה העיקרית היא להיעזר במתנדביה לפיקוח בחופים.
בישראל כ-200 ק"מ חוף כש-80% מתוכם חשופים במישרין או בעקיפין לנזקים של רכבי שטח, אופנועים וטרקטורונים הפוגעים בטבע ומסכנים את השוהים בחוף. במרבית החופים נמצא שילוט האוסר על כניסה לאזור, אבל היות ולא היה מי שיאכוף את החוק כמעט כל מי שרצה, יכול היה להגיע עם רכבו עד קו המים באין מפריע. כך לפחות היה עד עתה. "החלטנו לשנות את הטון," אומר אלדד פלד, מנהל אגף פיקוח ואכיפה של רשות הטבע והגנים, "אחרי 15 שנים של הסברה ושילוט ברור כי כל נהג כבר מכיר את האיסור ויש צורך באכיפה והרתעה. על כן הקמנו את יחידת 'חופמי', וציידנו את הפקחים במצלמות ארוכות טווח המסוגלות לקלוט את מספרי הרכב אפילו מהאוויר." לדבריו, התיקון לחוק מאפשר לפקחים לתעד את העבירות מרחוק ולשלוח דו"ח על סמך צילום בלבד, כך שגם מי שמיהר להוציא את רכבו מחוף לאחר שראה פקח מעניק דו"ח לרכב אחר, יתכן וכבר צולם והדו"ח בדרך אליו הביתה.

לדברי אנשי רשות שמורות הטבע והגנים, עם פתיחת עונת הרחצה חלה עליה בכמות הנהגים המנסים לנצל את רכבם כפול ההנעה כדי להגיע לחוף. כדי למגר את התופעה אנשי הרשות מוציאים לפועל עשרות מבצעי אכיפה בשיתוף גורמים משטרתיים ולעיתים רבות בסיוע מהאוויר. מבצעים אלה מסתיימים בעשרות דו"חות כשגובה הקנס עומד על 500-1000 שקל. בשנה שעברה נרשמו כמעט 1,500 דו"חות וברירות משפט כששליש מתוכם נרשמו בסכום הגבוה. מתחילת 2012, כבר חולקו יותר מ-420 דו"חות וזאת למרות שהעונה החמה רק החלה.
ברשות מדגישים כי מי שמחליט לנהוג או להחנות במרחק של פחות מ-100 מטרים מקו המים, מן הראוי שידע כי כיום בניגוד לעבר סביר שייתפס. עם זאת, הם פלד שומר על אופטימיות: "אני משוכנע שעם כל שבוע שיעבור נראה פחות כלי רכב בחוף, לרווחת הטבע וכלל הציבור."