מדי שבוע נציג לכם שתי דוגמאות למכוניות. האחת – דוגמא חיובית לתמורה למחיר; השנייה – דוגמא לתמורה לא מספקת למחיר.

השבוע נציג בפניכם שתי מכוניות סופרמיני – אחת הקטגוריות החמות בשוק הישראלי, עם מלחמת מחירים ערה, גל של הוזלות ותחיית המתים של תיבת ההילוכים הידנית. אלא שהפעם, לשם שינוי, הדוגמא החיובית שלנו היא דווקא היקרה מבין השתיים, ומראה שלפעמים מומלץ לדחוף את היד עמוק יותר לכיס בשביל לעשות בחירה מתאימה יותר.

מי מול מי: סוזוקי סוויפט 1.2 ליטר ידנית מול ניסאן מיקרה 1.2 ליטר ידני.
קטגוריה: סופרמיני.
מחיר תחרותי לקבוצה: 70-75,000 שקלים (פורד פיאסטה, רנו קליאו, סקודה פאביה).

מגיע צל"ש: הסוויפט הידנית הצטרפה רק לאחרונה לקלחת הסופרמיני הידניות, וקיבלה תג מחיר גבוה מעט מהמקובל לקטגוריה – 77,000 שקלים. הזדרזנו ויצאנו למבחן דרכים על-מנת לבדוק האם היא שווה את התוספת וגילינו שמדובר במכונית טובה מאוד, עם מפרט בטיחותי מלא, מנוע חזק וחסכוני ורשימת אבזור טובה. לחובתה נרשם רק תא המטען הקטן. הפער במחיר מגובה ביתרונות ברורים שהופכים את הסוויפט לאחת המכוניות הטובות בקבוצה.

מגיע טר"ש: הדור הנוכחי של המיקרה עשה צעד לאחור במובנים רבים. העיצוב פשוט ופחות נאה (תופעה שאף מחמירה כשנכנסים לפנים המכונית), מנוע 3 הצילינדרים חלש, רמת הרעש והרעידות גבוהה וציון בטיחות מאכזב (4 כוכבים). על הצד החיובי – צריכת הדלק מצוינת ורשימת האבזור טובה. תג המחיר – 75,000 שקלים – גבוה ביחס לתמורה שמקבלים והופך את המיקרה ללא-כדאית, למעט אולי במבצעים שניתן למצוא מעת לעת בהם היא מוצעת ב-70,000 שקלים.