סוזוקי סוויפט 2025

סוזוקי סוויפט 2025 חוות דעת

נבדק על ידי אוהד אלגוב
  • רקע כללי

    ביוני 2024 החל שיווק הדור החדש של סוזוקי סוויפט בישראל.

     

    עיצוב סוויפט החדש דומה לזה של הדגם היוצא, אך נראה עדכני יותר בזכות שינויים שנעשו בעיקר בחזית רכב, בעיקר בסבכה, יחידות התאורה והפגוש.

     

    הרצפה ללא שינוי וכך גם בסיס הגלגלים, 245 ס"מ. האורך גדל במעט, 1.5 ס"מ ל-386 ס"מ. הרוחב והגובה, 173.5 ס"מ ו-149.5 ס"מ, לא השתנו. נפח תא המטען גדל ל־265 ליטרים (מ־242 ל'). המשקל נמוך ונע בין 919 ל־984 ק"ג (תוספת של 20-25 ק"ג ביחס לדור הקודם) לפי סוג התיבה.

     

    סביבת הנהג עוצבה מחדש, כוללת כעת צג "9 עדכני ומערך תפעול בהתאם עם ממשקי קישור אלחוטיים, אך המחוונים נותרו אנלוגיים. החידוש הגדול הוא מנוע בנזין אטמוספרי שנפחו כמקודם, 1.2 ליטר, אך במבנה של 3 צילינדרים ולא 4 צילינדרים.

     

    במנוע מוטמע מערך היברידי מתון של 12 וולט, והוא מייצר כקודמו הספק של 82 כ"ס והמומנט 11 קג"מ. על הנייר צריכת הדלק שופרה בכ-10%.

    התיבה ידנית עם חמישה הילוכים או אוטומטית רציפה.

  • עיצוב ונוכחות

    הדגם החדש, למרות שהוא מעוצב כמו קודמיו, נראה מצוין. נראה שאנשי סוזוקי הגזימו במראה המשעשע של המותניים הגבוהות, הגג המעט מופרד והפרופורציות הקובייתיות – אבל זה עבד להם.
  • תא נוסעים ומטען

    תא הנוסעים פשוט במרכיביו וחלקי הפלסטיק עדיין נוקשים, אבל העיצוב יוצר הופעה רעננה.

     

    במרכז צג מרכזי "9 עם קישור לאפל קארפליי ואנדרואיד אוטו – הוא קל לשליטה ומיקום נפרד לבקרת האקלים רק מוסיף לתפעול הנוח.

    עם זאת, המערכת לפעמים איטית בתגובותיה. תנוחת הנהיגה טובה והממדים הצנועים מסייעים לכיסוי המראות, לראות ולתמרון במקומות צפופים. המושבים פשוטים למראה ומעט שקועים במרכז, ועם זאת הם נוחים.

     

    מאחור המרחב נאה לשניים עם מרווח רגליים טוב ומרווח ראש מצוין. תא המטען קטן אך עדיין קרוב למקובל בקטגוריית סופרמיני. באופן מוזר פתיחתו דורשת שימוש בשלט.

  • מנוע וביצועים

    מנוע בנזין, אטמוספרי, קטן, מייצר תפוקה קטנה. בזכות המשקל הקל ואופי הפעולה שלו, נוצרת תחושה כי העסק הרבה יותר זריז ממה שהוא באמת. המנוע עולה בקלות ל-4500 סל"ד, דבר שהוא עושה בכל הזדמנות בגלל אופי התיבה הרציפה, ושם הוא רועש.

    בעליות ארוכות מחוץ לעיר הוא נדרש ממש להתאמץ, ויללת המנוע המונוטונית עלולה להעיק. לתיבה הרציפה שבעה יחסי העברה קבועים ואלה נשלטים על-ידי פקדים מאחורי ההגה.

    בימים חמים פעולת המזגן בזחילות תגרום לרעידות מנוע - עניין מקובל במנועי 3 צילינדרים. זה לא נורא, אבל מפריע יותר כי תחת עומס מתמשך עוצמת הקירור נחלשת.

  • טווח נסיעה חשמלי / צריכת דלק

    הסוויפט חסכונית ביותר, ובמבחן השגנו ממוצע של 16.4 ק"מ/ל'. בשיוט נינוח הצריכה הגיעה גם ליותר מ-20 ק"מ/ל'.

    • צריכת דלק - ממוצעת
      צריכת דלק - ממוצעת
      צריכת הדלק המשולבת לפי נתוני יצרן. כמה קילומטרים תוכלו לנסוע בכל ליטר של דלק
      20.8 ק"מ/ליטר
    • צריכת דלק בפועל
      צריכת דלק בפועל
      צריכת דלק אמיתית משתנה מנהג לנהג בהתאם למזג האוויר ולסגנון הנהיגה. הנתון המוצג מבוסס על המדידה במהלך נסיעת מבחן של מגזין אוטו
      15.8 ק"מ/ליטר
    • נפח מיכל דלק
      37 ליטר
    • דרגת זיהום אוויר
      דרגת זיהום אוויר
      נתון דרגת הזיהום נקבע ע"פ נוסחה של משרד התחבורה
      3
  • נוחות והתנהגות

    נוחות הנסיעה בעיר, אתגר של ממש למכוניות קטנות, טובה וסוויפט מתמודדת היטב עם תלאות הכביש, בייחוד עם מעבר על שיבושים קטנים. על כאלה גדולים היכולת טובה פחות.

     

    בסביבה האורבנית כושר התמרון מעולה, וקוטר הסיבוב הוא 9.6 מטרים, מצוין ברחובות קטנים ובחנייה מאתגרת. מחוץ לעיר היא יותר רגישה לשיבושים גדולים ולגלי כביש, אבל גם שם המצב סביר.

     

    מחוץ לעיר בולטים רעשי כביש ונשמעים רעשי רוח, אבל פחות. הסוויפט מסתדרת היטב מחוץ לעיר וגם בכביש המפותל. המכונית משנה כיוון בזריזות, ופעולת ההגה מדויקת, למרות שהוא קל מדי ואינו מהיר במיוחד (3 סיבובים מנעילה לנעילה).

     

    הבלמים חסרים עוצמה ודיוק, והמכונית אינה משדרת יציבות בבלימת חירום.

  • תמורה למחיר

    מכוניות התייקרו, גם דגמי סופרמיני, אבל תג המחיר של סוזוקי סוויפט גבוה גם מדגמי סופרמיני גדולים ושימושיים יותר, חזקים ומבצעים יותר, כמו סיאט איביזה וסקודה פאביה - וזה עוד לפני שמדברים על בטיחות. התמורה למחיר אינה גבוהה.
  • גרסאות ורמות גימור

    סוזוקי סוויפט מוצע בשתי גרסאות תיבת הילוכים – וברמת אבזור אחת, GLX. זו כוללת תאורת לד, חישוקי "16, מפתח חכם, בקרת אקלים, אפשרות חיבור לאפליקציה ועוד. מחיר תוספת של גג בשחור הוא 3000 שקלים.
  • בטיחות

    הסוויפט נבדקה במבחני הריסוק של יורו NCAP בשנת 2024 וקיבלה ציון מאכזב של שלושה כוכבים בלבד, עם 67% בהגנה על נוסעים מבוגרים ו-65% בלבד בהגנה על ילדים. הציון בשמירה על הולכי רגל הניב ציון סביר, 76%, אולם חסרונן של מערכות בטיחות אקטיביות פגע בתוצאה הכוללת.
  • מה חדש בדגם

    אין שינויים במפרט בשנת הדגם 2025.
  • 01.png

    סיכום חוות הדעת של אוהד אלגוב

    סוזוקי סוויפט היא מכונית פשוטה ומהנה בטעם של פעם - חבל רק שהמחיר הגבוה לא הולם זאת.

סוזוקי סוויפט שאלות ותשובות

שיווק הסוויפט החדשה בישראל החל ביוני 2024.
לא, הרצפה ובסיס הגלגלים נותרו זהים – 245 ס"מ.
רמת הגימור GLX כוללת תאורת לד, חישוקי "16, מפתח חכם, בקרת אקלים וקישוריות לטלפונים ניידים
מחיר הסוויפט נע בין 120 ל-130 אלף שקלים
מחיר הגרסה הידנית הוא 120 אלף שקלים ומחיר הגרסה האוטומטית הוא 130 אלף שקלים
שלושה כוכבים בלבד במבחן Euro NCAP לשנת 2024.
לפי נתוני היצרן 20.8 ק"מ לליטר .
במבחן של מגזין אוטו השיגה הסוויפט 15.8 ק"מ לליטר .
37 ליטרים.
דרגת זיהום 3.
המנוע שומר על נפח של 1.2 ליטר אך עם 3 צילינדרים במקום 4, ומערכת היברידית מתונה 12V.
82 כוחות סוס ו-11 קג"מ מומנט.
תיבה ידנית 5 הילוכים או אוטומטית רציפה (CVT).
המשקל הנמוך תורם לזריזות ולתחושת קלילות בנהיגה.
נוחות הנסיעה טובה בעיר, פחות טובה בשיבושים גדולים.
קוטר סיבוב של 9.6 מטרים – מהטובים בקטגוריה.
ההגה מדויק אך קל מדי ואינו מהיר במיוחד.
הבלמים חסרים עוצמה ודיוק, ותחושת היציבות בבלימות חירום לא מיטבית.
בעליות המנוע נדרש למאמץ והרעש מורגש.
אורך: 386 ס"מ, רוחב: 173.5 ס"מ, גובה: 149.5 ס"מ.
נפח תא המטען גדל ל-265 ליטרים (לעומת 242 בעבר).
כן, המשקל עלה ב-20–25 ק"ג ועומד כעת על 919–984 ק"ג בהתאם לגרסה (ידנית או אוטומטית).
העיצוב הפנימי עודכן, עם מסך גדול וממשקים מודרניים.
כן, יש תמיכה באפל קארפליי ואנדרואיד אוטו אלחוטיים.
9 אינץ'.
החומרים פשוטים ונוקשים, אך העיצוב רענן ונעים לעין.
תנוחת הנהיגה נוחה עם שדה ראייה טוב.
יש מרחב טוב לשני נוסעים מאחור עם מרווח רגליים וראש מספקים.
הנפח קטן אך קרוב לממוצע בקטגוריה.
הסוויפט מצטיינת בעיר בזכות ממדים קטנים ויכולת תמרון מצוינת.
מחוץ לעיר הרכב רועש מעט אך שומר על יציבות וזריזות.

סוזוקי סוויפט מחירון וגרסאות

סמנו עד 4 גרסאות להשוואה

גרסה

מחיר יבואן

החזר חודשי

סוזוקי סוויפט לפי שנים

סוזוקי סוויפט השוואה למתחרים

סמנו עד 4 דגמים להשוואה
  • `
    סוזוקי סוויפט
    סוזוקי סוויפט (דור חדש) 1.2 ל' היברידי מתון, אוט', GLX
    הספק כוח סוס 82
    מחיר מחירון ₪129990
  • on
    מאזדה 2
    מאזדה 2 (מ. פנים), 1.5 ל', Dynamic
    הספק כוח סוס 116
    מחיר מחירון ₪125900
  • on
    סיטרואן C3
    סיטרואן C3 אוט', 1.2 ל' טורבו, Shine Pack
    הספק כוח סוס 110
    מחיר מחירון ₪118990
  • סקודה פאביה
    סקודה פאביה 1.0 ל' טורבו, אוט', Selection
    הספק כוח סוס 115
    מחיר מחירון ₪124990
  • energy_2.svg
    on
    טויוטה יאריס
    טויוטה יאריס 1.5 ל' (מ. פנים), היברידי, אוט', Eco
    מחיר מחירון ₪140990
  • רנו קליאו
    רנו קליאו (מתיחת פנים) 1.0 ל' טורבו, אוט', Evolution
    הספק כוח סוס 90
    מחיר מחירון ₪124990

חוות דעת גולשים על סוזוקי סוויפט

4/5

דירוג משוקלל של גולשי אוטו

לביקורות הגולשים (3)

הנאת נהיגה

4.3

עלויות תחזוקה

4

נוחות השימוש ואבזור

4.3

מרווח ישיבה

4.3

תא המטען

3.7

יש לכם סוזוקי סוויפט? כתבו חוות דעת

סוזוקי ישראל רשימת דגמים

Cookies icon אתר אוטו משתמש בעוגיות

לידיעתך: באתר זה נעשה שימוש בקבצי Cookies ובכלים דומים כדי לספק לך חווית גלישה המותאמת ומבוססת על נתוני הגלישה שלך באתר. המשך הגלישה באתר מהווה הסכמתך לשימושים אלו על-פי לתנאי השימוש ומדיניות הפרטיות.