סובארו XV
סובארו XV הושקה בשבוע שעבר בישראל כשהיא מתיימרת להציג את תג המחיר הנמוך ביותר למכונית עם הנעה כפולה. יצאנו לבדוק מהן האפשרויות הכי זולות שיש למי שמחפש מכונית חדשה עם יכולת שטח (מסוימת לפחות) או אחיזה משופרת. המנצח  – לא סובארו XV. נעדר מהרשימה ושווה ציון הוא דייהטסו טריוס, שאינו קיים במלאי בעקבות החלטת היצרנית לא למכור יותר באירופה (וכתוצאה מכך גם אצלנו), אך באופן רשמי הרכב עדיין מיובא לארץ עד סוף 2012.
 
 
חמשת רכבי הפנאי עם הנעה כפולה הזולים בישראל
צילום: מנהל 
 
גרסת בסיס: STD ידנית, 157,900 שקלים
הטנדר הבינוני שמגיע אלינו מסין הרחוקה הוא הזול ביותר מבין מתחריו הטנדרים, וגם כלי הרכב הזול ביותר שמציע הנעה כפולה, אם נתעלם לרגע מסובארו B3 בגרסת 2.0 ליטר שאינה מיובאת יותר וגם כך אינה עונה להגדרה של רכב פנאי. הוא אמנם לא בדיוק רכב פנאי, אבל יש לו יכולות שטח מסוימות ויכולת להסעת נוסעים. הוא משווק בארץ עם קבינה כפולה או רגילה, ועם היצע של שני מנועים – 2.4 ליטר בנזין (135 כ"ס) ו-2.0 ליטר טורבו-דיזל (140 כ"ס), שמשודכים לתיבה ידנית. ויש מחיר למחיר – רשימת האבזור לא מרשימה וציוד הבטיחות לוקה בחסר עם שתי כריות אוויר בלבד וללא בקרת יציבות.
 
חמשת רכבי הפנאי עם הנעה כפולה הזולים בישראל
צילום: מנהל 
 
גרסת הבסיס: 2.0 ליטר, אוטומטי, 159,900 שקלים
מכונית הפנאי הקומפקטית של סובארו היא הסנונית החדשה בגל החידושים הצפוי מצידה בישראל. היא האחות הקטנה של האאוטבק, וגם הקדימון לסובארו אימפרזה (B3) החדשה. תג המחיר שלו הופך אותו לרכב הפנאי הזול בישראל בעל הנעה כפולה. מצד שני, מדובר בגרסת הבסיס שחסרה כמה פרטים נחוצים (תפעול מההגה, ידיות להעברה ידנית של ההילוכים, בקרת אקלים מפוצלת), והגרסה המאובזרת עולה כבר 173,000 שקלים. עיקר המכירות בסגמנט שייכות לכלי רכב בעלי הנעה קדמית בלבד ומראה מסוקס יותר, כך שימים יגידו אם קהל הלקוחות יהיה מוכן לוותר על המראה (ולעיתים גם על הגודל) תמורת רכב בעל יכולת שטח טובה יותר. (נהיגה ראשונה בסובארו XV)
 
חמשת רכבי הפנאי עם הנעה כפולה הזולים בישראל
צילום: מנהל 
 
סוזוקי גרנד ויטרה
גרסת בסיס: 3 דלתות, אוטומטי, 159,900 שקלים
גלגולו המודרני של אחד מרכבי הכביש-שטח הכי פופולריים בישראל, אולי מציג תג מחיר זהה לזה של ה-XV, אבל הוא למעשה רכב השטח בעל היכולות האמיתיות, הזול ביותר בישראל. העיצוב סולידי אך נאה, המנוע חזק ויכולת השטח מפתיעה לטובה. צריכת הדלק שלו גבוהה יחסית והמחיר לגרסת ה-5 דלתות כבר נושק ל-200,000 שקלים, אבל גם אז הוא זול ביחס למרבית האלטרנטיבות בעלות היכולות האמיתיות בשטח.
 
חמשת רכבי הפנאי עם הנעה כפולה הזולים בישראל
צילום: מנהל 
 
גרסת בסיס: 2.0 TDI, ידני, 168,000 שקלים
היטי הוא אחד הקרוסאוברים הפופולריים בארץ, עם מוניטין חיובי של תמורה למחיר. ב-168,000 שקלים, הגרסה הידנית היא אחת הדרכים הזולות לקבלת רכב עם הנעה כפולה ומאפיינים של רכב פנאי. ראוי לציין אבל שהגרסה הידנית אינה קיימת במלאי נכון לכתיבת שורות אלו, אלא רק הגרסה האוטומטית שמחירה 178,000 שקלים.
 
חמשת רכבי הפנאי עם הנעה כפולה הזולים בישראל
צילום: מנהל 
 
גרסת בסיס: 2.0 ליטר, אוטומטי, 172,000 שקלים
רכב הפנאי-שטח מהנמכרים ביותר ב-2011 עם הנעה קדמית, מציע את גרסת ההנעה הכפולה הכי זולה מבין המתחרות (מאזדה CX-5, ניסאן קשקאי ושות') כיום. יש לו עיצוב נאה ומנוע ה-2.0 ליטר מספק ביצועים סבירים, אבל נוחות הנסיעה ורעשי המנוע הם חסרונות.