שם מלא: ב.מ.וו X5
אחיות לפלטפורמה: ב.מ.וו X6
מתחרות עיקריות: אודי Q7, מרצדס ML, פולקסווגן טוארג, פורשה קאיין, אינפיניטי FX, לקסוס RX, קאדילק SRX
כדאי לדעת עליה: ב.מ.וו X5 הנוכחי הוצג בשנת 2006 לאחר ההצלחה הגדולה של הב.מ.וו X5 המקורי, רכב פנאי שהוביל אחריו את כל התעשייה. הדגם הנוכחי גדול משמעותית מקודמו, מציע מקום ל-7 (אם כי לא ברווחה לשניים שמאחור) ואת המילה האחרונה בטכנולוגיה: מערכת ההנעה הכפולה xDrive היא מהמתוחכמות בעולם הפנאי (גם אם הרכב אינו ממש מיועד לשטח), מתלים אדפטיביים המתאימים עצמם לאופי הנהיגה ולפני הקרקע, הגה אקטיבי ועוד. ב-2011 עדכנה ב.מ.וו את היצע המנועים, כאשר בארץ מוצע הרכב עם צמד מנועי טורבו-דיזל חזקים (X5 30d עם 245 כ"ס ו-X5 40d עם 306 כ"ס) וצמד מנועי טורבו-בנזין מרשימים לא פחות (X5 35i עם 306 כ"ס ו-X5 50i עם 407 כ"ס). ב-2009 הציגה ב.מ.וו גרסת M ל-X5, עם מנוע V8 כפול מגדשים בנפח 4.4 ליטר ונתונים מרשימים: 555 כ"ס ו-69.3 קג"מ (4.7 שניות למאה, 250 קמ"ש מוגבל).
כל מה שטוב: איכות, ביצועים, התנהגות, אפילו יכולת שטח מסוימת למי שיעז.
כל מה שרע: פחות מהנה לנהיגה מבעבר, מחיר, עלויות אחזקה, תדמית מעט בעייתית.
מה מקבלים: את כל הטוב בעולם רכבי הפנאי לעשירון העליון, הרבה כבוד על הכביש ומעבר.
גרסה נבחרת: ב.מ.וו X5 30d, אף אחד לא באמת צריך יותר.