פורד אקספולוררחודשיים בלבד לאחר שקבוצת 'עמק איילון' קיבלה את הרשיון ליבוא מקביל של כלי רכב, מודיע משרד התחבורה שהמשלוח הראשון הגיע לארץ. המשלוח כולל כלי רכב פרטיים מדגם פורד אדג' ופורד אקספלורר, שיובאו ארצה באמצעות סוכן משנה של היצרנית כשהמשלוח הבא (שצפוי להגיע בחודש הקרוב) יכלול דגמים נוספים בהם גם פורד פוקוס.
 
 
לדברי מנהלי הקבוצה, מחירי כלי הרכב שיירכשו באמצעות היבוא המקביל יהיו אטרקטיביים ויתחרו במחירי כלי הרכב הנמכרים כיום על ידי היבואנית הישירה. הם גם יפעילו מערך תחזוקה שייתן מענה ותמיכה לכל כלי הרכב המיובאים על ידם.

את צעדיה הראשונים החלה הרפורמה ביבוא מקביל במחצית השנייה של 2009 והיא אושרה סופית בכנסת בפברואר 2010. היא אפשרה לראשונה לייבא רכב גם באמצעות סוכן משנה של היצרנית (עד אישורה ניתן היה לייבא ישירות מיצרנית הרכב בלבד), אבל למעשה עד עכשיו, אף מכונית לא הגיעה ביבוא מקביל. לדברי שר התחבורה ישראל כץ, כניסתם של "שחקנים" נוספים לענף הרכב איננה עוד בגדר תיאוריה אלא מציאות ההולכת ומתממשת הלכה למעשה. "מדובר בבשורה של ממש לאזרחים שתאפשר לשכבות אוכלוסיה נוספות לרכוש כלי רכב במחירים אטרקטיביים." שיין השר, "אנו צופים כי בעתיד הקרוב יכנסו לענף הרכב יבואנים מקבילים נוספים."

מדלק מוטורס, יבואנית פורד, נמסר כי היא מוכנה לכל תחרות הוגנת והיא מחוייבת להמשיך להציע לצרכן הישראלי את מוצרי קבוצת פורד במחירים האטרקטיביים ביותר תוך הבטחת רמת השירות הגבוהה ביותר.