חיפושית מוזיקלית
לא ברור עד כמה הסינים רגילים לקבל את מה שהם רוצים, אבל אין ספק שיצרניות הרכב בעולם עושות כל שביכולתן בשביל לספק את השוק המתפתח הגדול והחשוב בעולם. יותר ויותר אנחנו נחשפים לדגמים המיועדים לשוק הסיני בלבד וגרסאות ייחודיות שמתאימות לדרישות (החבר'ה אמנם נמוכים, אבל הם אוהבים הרבה מקום לרגליים). יותר ויותר יצרניות בוחרות לחשוף דגמים חדשים, מכוניות קונספט ומבטים לעתיד דווקא בתערוכת בייג'ין שגדלה ותופחת מדי שנה. והסינים, עושה רושם שהם יקנו הכל ובגדול.

לפני כשנה בחרה פולקסווגן ללכת בכיוון דומה אך עם טוויסט. היא פיתחה אתר אינטרנט המבקש מהעם הסיני לתת ולעצב עבורם רעיונות טכנולוגיים שהם חושבים שיתאימו לצרכי השוק העתידיים. הפרויקט נועד להימשך שנה, אבל בעקבות גל המבקרים (33 מיליון) והרעיונות (119,000) הוחלט להמשיכו ללא הגבלת זמן. מתוך שלל הרעיונות בחרה פולקסווגן שלושה אותם היא ממשיכה לפתח ואף הציגה אותם בתערוכת בייג'ין.

הרעיון הראשון שהוצע והוצג הוא מכונית מרחפת, סביבתית, נקייה וחסכונית. היא תרחף מעט מעל הקרקע בטכנולוגיה אלקטרומגנטית ותשייט מעל מסילות כדי לשמור על הסדר. הרעיון השני הוא מכונית מוזיקלית (Music car), שאין לה הרבה קשר למוזיקה. זו מכוסה בנורות LED אורגניות המסוגלות לשנות את צבע המכונית בהתאם למוזיקה ששומע הנהג או למצב רוחו. הרעיון השלישי, וגם זה שנראה הכי בשל והגיוני עם הטכנולוגיות של היום, הוא מפתח אינטראקטיבי למכונית הכולל מסך מגע קטן ברזולוציה גבוהה. המפתח יציג לנהג מידע על המכונית, מצב מיכל הדלק, מזג האוויר וכמובן מצב אבטחתי (אולי נגנבתי? אולי שרטו אותי? אולי דפקו אותנו בחנייה?). כמו כן הוא יוכל לספק תמונה ממבט הציפור של המכונית שתגיע ישירות מהלוויין הקרוב לביתך, וכל זה בטכנולוגיית דור שלישי.

ועכשיו תנסו לדמיין עולם שבו השוק הישראלי כה חשוב ליצרניות הרכב עד שהן מייצרות טכנולוגיות שלמות עבורנו. דמיינו מכונית עם מנגל בבגאז', או צופר שמקלל במקום לצפור. דמיינו מכוניות שנוהגות בעצמן, אבל עוברות מסלול אחת לכמה דקות בכדי לשפר את הרגשת ההתקדמות. דמיינו, אולי, מכונית שתדע להתמודד עם הגשם הבוצי ששטף אותנו בשבוע שעבר. מה אתם מדמיינים?