מדי שבוע נציג לכם שתי מכוניות שמספקות תמורה דומה עבור מחיר שונה, או מחיר דומה ותמורה שונה. מי מהן היא העסקה הכדאית והמומלצת? מה עדיף לקנות ולמה? איזו מכונית נותנת את התמורה הטובה יותר למחיר? התשובות – לפניכם.

השבוע נפגיש את סיאט לאון טורבו, שמחירה הוזל בשבוע שעבר באופן משמעותי, עם שברולט קרוז טורבו, שהיא הנציגה החדשה בקטגוריית המשפחתיות המוגדשות בישראל.

מי נגד מי? סיאט לאון 1.8TSI אוטומטית (DSG) נגד שברולט קרוז 1.4 טורבו LT.
קטגוריה: משפחתיות חזקות
מחיר תחרותי לקבוצה: כ-130,000 שקלים (כדוגמת אופל אסטרה, פורד פוקוס וסקודה אוקטביה)

מקבלת צל"ש: נכון, הדור השני (והנוכחי) של סיאט לאון הוצג אי-שם ב-2005 ודור חדש צפוי להופיע בתערוכת פריז השנה ולהגיע אלינו באמצע שנה הבאה. אבל, בשבוע שעבר הודיעה סיאט על מבצע (עד גמר המלאי) בו יורד מחירה של הלאון ל-119,900 שקלים. מדובר בהוזלה של לא פחות מ-30,000 שקלים (המחיר הקודם היה 149,900 שקלים) למכונית שגם כוללת חישוקי מגנזיום, בקרת אקלים מפוצלת, בקרת שיוט, פנסי ערפל עוקבי פנייה, מערכת שמע מקורית עם שליטה מההגה ועוד. היא גם מהחזקות ביותר בקטגוריה (160 כ"ס) אם כי אין מה לצפות לביצועים ספורטיביים. כל אלה הופכים את הלאון טורבו לקנייה אטרקטיבית.

מקבלת טר"ש: שברולט קרוז טורבו היא משפחתית טובה, גדולה, בעלת נוכחות המגיעה ברמת אבזור מכובדת (10 כריות אוויר, עור, חישוקים קלים, בקרת שיוט ועוד), אבל המחיר שלה יקר מדי: 139,900 שקלים לגרסתה-LT (ו-149,000 שקלים לגרסת ה-LTZ). נכון, יש לה דירוג בטיחות גבוה יותר משל הלאון (5 כוכבים לעומת 4) ו-3 שנים אחריות (שנתיים ללאון), אבל ביחס "למחיר התחרותי" של הקבוצה, העסקה על הקרוז פחות משתלמת.
עדכון: UMI מודיעה כי במסגרת מבצע למגוון דגמי שברולט, מחירה של הקרוז טורבו מתעדכן ל-129,900 לגרסת ה-LT ו-139,000 שקל לגרסת ה-LTZ.