סיטרואן ברלינגולמרות שמשרד התחבורה ביצע ברגע האחרון דחייה של חיוב יישום תקנת חובת ה-ESP ברכב מסחרי, עתידם המקומי של סיטרואן ברלינגו פירסט ופיג'ו פרטנר אוריג'ין לא ישתנה: השניים עוזבים את ישראל לתמיד.
דחיית יישום התקנה אפשרה ללובינסקי לייבא את הכלים לשנה נוספת ואולם לובינסקי כבר הצטיידו מבעוד מועד במלאי גדול של כלי רכב. לדבריהם המלאי אמור להספיק לרוב שנת 2012 ואין להם צורך בייבוא נוסף של כלים. לא פחות חשובה בהקשר זה היא העובדה שהכלים הנוכחיים אינם עומדים בתקנות יורו 5 ולכן לא יכולים להיכנס ארצה. מבחינת היצרנית כמובן שלא משתלם להעמידם בתקינה זו רק עבור ישראל. ולכן למרות הדחייה תמשיך לובינסקי בתוכניתה המקורית לעבור באופן הדרגתי לשיווק גרסאות מוזלות עם 75 כ"ס מהדור החדש של המסחריות.
היכן שפיג'ו סיטרואן כן תרוויח מהדחייה היא בגרסת ה-1.6 ליטר של הג'אמפי שיבואה יכול להימשך עוד שנה. ואולם כאן מדובר בכמויות קטנות בהרבה.
באופן מעניין גם קרסו יבואנית רנו לא מתכוונת לנצל את הדחייה ולא תמשיך ביבוא הלוגאן MCV ב-2012. גם כאן חלק מהסיבה היא מלאי גדול בו הצטיידה החברה מבעוד מועד. קרסו גם לא מתכוונת לנצל את התקנה עבור חידוש שיווק הניסן ווינר.