איסוזו D-מקסאיסוזו D-מקס החדש נחת בארץ והוא מקווה להיות היורש של הדור הקודם שהיה הטנדר הנמכר ביותר בישראל בעשור האחרון. בשנה שעברה, נהנה ה-D-מקס מנתח שוק של כ-50% בקטגוריה. מכירות הדור החדש יחלו בחודש מאי השנה, והוא יוצע בשלל גרסאות – מחד-קבינה ידני ב-168,000 שקלים ועד גרסת פרמיום כפולת-קבינה עם תיבה אוטומטית ב-240,000 שקלים. כל הגרסאות מגיעות עם בקרת יציבות והן יצוידו במנוע 2.5 ליטר המספק 163 כ"ס ומומנט של 40.8 קג"מ ב-1,400-2,400 סל"ד.

עם הגעתו של ה-D-מקס החדש, הגיע הזמן לסקור את שוק הטנדרים בארץ ולהכיר את המתחרים שימשיכו לנסות ולגנוב חתיכה מהעוגה של איסוזו.

1. גרייט-וול סטיד
הסטיד הוא טנדר בגודל בינוני שמגיע אלינו מסין. הוא משווק בארץ עם קבינה רגילה או כפולה, ועם הנעה אחורית או כפולה. השיווק התחיל עם מנוע בנזין בנפח 2.4 ליטר (135 כ"ס) ותיבה ידנית, כאשר לאחרונה הצטרף להיצע מנוע טורבו-דיזל בנפח 2.0 ליטר המייצר 140 כ"ס ומשודך גם הוא לתיבה ידנית בלבד. ציוד הבטיחות לא מרשים: שתי כריות אוויר וללא בקרת יציבות.
צילום: מנהל

2. טויוטה היילקס ויגו
ההיילקס הוותיק זכה למתיחת פנים קלה בשנה שעברה שעיקרה מתחת לפני השטח, כאשר מנוע ה-2.5 ליטר טורבו-דיזל שודרג ומציג תצרוכת דלק משופרת. המנוע מספק 144 כ"ס ו-35 עם מומנט של קג"מ ב-2,000 סל"ד. הוא גם מציע סביבת נהג מודרנית יותר ורשימת אבזור משודרגת. המחיר עומד על 217,900 שקלים לגרסת ה-2.5 ליטר ו-245,500 שקלים עם מנוע ה-3.0 ליטר (171 כ"ס).
צילום: מנהל

3. מיצובישי האנטר
ההאנטר היה הטנדר השלישי הכי פופולרי ב-2011, אחרי ה-D-מקס והסילברדו של שברולט. גרסה מחודשת הגיעה אלינו לפני כשנתיים עם גרסאות מוארכות, נגיעות קוסמטיות ורשימת אבזור מעודכנת קלות. הוא מוצע עם מנוע 2.5 ליטר המספק 136 כ"ס או 178 כ"ס בגרסת הדאקאר החזקה והמהודרת. המחירים נעים בין 174,900 ל-235,000 שקלים לגרסת הדאקאר.
צילום: מנהל

4. ניסאן נווארה
הטנדר של ניסאן היווה קפיצת מדרגה גדולה בתחום כשהוא הגיע בשנת 2006 והמנוע שלו הוא החזק בקטגוריה עם 190 כ"ס. מצד שני, מערכת ההנעה שלו היא מהסוג הפשוט עם שילוב 4x4 לא קבוע, ותחום הבטיחות לוקה בחסר עם 2 כריות אוויר בלבד וללא מערכות עזר אלקטרוניות. הנווארה משווק בארץ בגרסה אחת שמחירה 243,900 שקלים.
צילום: מנהל

5. סאנגיונג אקטיון ספורט
האקטיון ספורט מבוסס על רכב הפנאי של סאנגיונג, האקטיון, עם יתרון ברור בנוחות הנסיעה ביחס לטנדרים המקבילים. מנוע הדיזל בנפח 2.0 ליטר חלש יחסית עם 141 כ"ס, לתיבה האוטומטית 4 הילוכים בלבד והאבזור בסיסי – גם בתחום הבטיחות. מחירו של האקטיון ספורט עומד על 182,000 שקלים.
צילום: מנהל

6. המספר הנוסף
שלושה טנדרים נוספים שלא הזכרנו פה הם הענקים מאמריקה – דודג' ראם, פורד F350 ושברולט סילברדו. השלישייה נהנית בארץ ממקלט מס בגלל שהם מוגדרים כמשאית ומצריכים רישיון ג'. הם מגיעים במימדי ענק (יותר מ-6.5 מטר בסילברדו!) ועם המון סמ"קים (6.6 ליטר בסילברדו, 6.7 בראם ו-6.8 ב-F350), וצריכת הדלק בהתאם. השלישייה ממש לא נכללת בקטגוריית הטנדרים הבינוניים, אבל המחירים הנמוכים מציבים אותם גבוה ברשימת המכירות בתחום הטנדרים – עם החל מ-218,900 שקלים לדודג' ראם, החל מ-219,900 שקלים לסילברדו ו-254,000 שקלים ל-F350 שמגיע לארץ בגרסה אחת בלבד.