ב.מ.וו M5 ו-S1000RRב.מ.וו M5 היא לא רק סדאן פסיכית ואחת המכוניות המהירות אותה ניתן לרכוש ולהוביל בה משפחה (רצוי עם חוש ההומור הדרוש) – היא גם בשורה התחתונה הב.מ.וו החזקה בייצור; V8 בנפח 4.4 ליטר שבעזרת צמד מגדשי טורבו מספק לגרסה האחרונה של המפלצת 560 כוח-סוס חביבים. 250 הקמ"ש המוגבלים באמצעות מחשב רחוקים ממלוא הפוטנציאל של הסדאן החייתית וה-4.4 שניות הנדרשות מעמידה ל-100 קמ"ש כבר מוכיחות שלא מדובר בקוטלת קנים כלל ועיקר. למי שצריך תזכורת – ב.מ.וו הנפיקה וידאו השקה מושקע במיוחד עם יציאת המכונית לשוק. ניתן לסכם ולומר שמדובר בסדאן הטוענת לתואר המהירה בעולם כיום, מנקודה א' עד לנקודה ב', רצוי כמובן שבין הנקודות לא יעבור קו ישר, ומי שמפקפק – יש בהחלט על מה לריב במסלול.

אבל, מן הצד השני של שולחן ההנהלה יושב נציג אגף הדו-גלגליים של ב.מ.וו – כן, זו אותה היצרנית – שמנפנף עם מפתחות המפלצת שלהם שמכונה S1000RR – אופנוע סופר-ספורט שגם הוא מהטוענים לכתר "המהיר ביותר" בגזרה שלו וגם גיליון ההרשעות שלו יכול לפאר כל ראש ארגון פשיעה המכבד עצמו; כאן מדובר אמנם רק ב-4 צילינדרים מנפח של כ-1 ליטר ו"רק" 193 כוח-סוס, אך מפוזרים על 178 ק"ג הם מניבים יחס הספק-משקל של למעלה מ-900 כוח-סוס לטון. אל תבדקו – זה יותר טוב מבפרייבט שלכם. ובמספרים? 2.9 שניות ל-100 קמ"ש וכ-300 קמ"ש מרביים. ועכשיו ה-M5 נראית לפתע אנושית ושפויה, לא כן?

אנשי המגזין הבריטי 'אוטו אקספרס' לקחו את שתי בנות הדודה היריבות לעימות במסלול, לבחון בתכל'ס "מי נותן בראש". מראש נציין שהתנאים לא היו הכי הוגנים עבור האופנוע שכן מדובר במסלול עם עליות ומורדות, פניות חדות מאוד ובעיקר – רטוב מגשם. אז מי הכי מהיר? הנה ההוכחה: