וולוו S60 T6וולוו היא חברה עם פיצול אישיות קל. האישיות המרכזית שקולה, מכובדת, עם עיצוב ותדמית סולידיים, ודיבור ללא הרף על בטיחות ללא פשרות. אבל מתחת לעניבה יש גם אישיות שהיא, איך נגיד, קצת מטורללת – אבל לטובה. אישיות שדואגת לנפק הספקים פרועים לשבדיות המהוגנות, ותאפשר לרואי חשבון להפתיע לא מעט מכוניות ספורטיביות ברמזור. וזה לא עניין חדש, כך שבמקביל לעובדה שהאדם הממוצע יודע לחבר את וולוו לבטיחות, רכבי שרד ונינוחות. חובב הרכב זוכר את ה-850 טורבו הפרועה, ויודע לזהות את סכנת הרמזורים שטמונה בוולוו שעל ישבנה מופיעה, בקטן, האות T, בעיקר אם זו T6. אגב, בעבר היו גם גרסאות R חזקות עוד יותר, אבל היום מדובר בחבילות עיצוב ומתלים, ללא שינוי בהספק. לא שאנחנו מתלוננים על 304 הסוסים של ה-S60 T6 AWD שלנו, גרסת העל של הדגם – שלכם בתמורה ל-440,000 שקלים. יצאנו לשמור על הרישיון...

תמימה למראה
בחניה ה-S60 הבכירה נראית כמו וולוו S60 מן המניין – וזה לא דבר רע. רכב ההדגמה קיבל גם חישוקי 18 אינץ' (במקום 17 – תוספת של 20,000 שקלים) ופסים כסופים בתחתית המרכב (עוד עשירייה) שמוסיפים למראה. בחירת הצבע לרכב ההדגמה, ברונזה-מטאלי, משך תשומת לב אבל לא היה לטעם כולם, אם כי לדעתי הוא בהחלט יפה ושונה.
וולוו S60 (גרסת T6): מבחן דרכים
צילום: גיא רוטקופ

כניסה לתא הנוסעים מחזירה אותנו למפגש הקודם עם ה-S60 (גיליון 301), מה שאומר נאה, מרווח מלפנים ובעיקר נוח. גרסת ה-T6 מוצעת רק ברמת האבזור הגבוהה ביותר, כך שתמצאו ברשימה כניסה ללא מפתח, פנסי קסנון עוקבי פניה, גג שמש, שפע של עור, מערכת קול מצוינת עם חיבור בלוטות' – בקיצור הכל. רק חלק ממערכות הבטיחות (כמו סטייה מנתיב) הן בתוספת תשלום. אבל יש BLIS (זיהוי רכב בשטח מת), בקרת שיוט אקטיבית שעובדת מצוין, מצלמות לזיהוי הולכי רגל ובלימה אוטומטית. במעבר למושב האחורי מתגלה מרווח סביר לברכיים, מעט חסר לכפות הרגליים ולראש לגבוהים וצמד פתחי מיזוג נוחים בקורות. תא המטען בסדר עם פתח הטענה מעט נמוך אבל גודל מספק.

תוספת כוח
2 צילינדרים, 1.0 ליטר, 64 כ"ס, 12.2 קג"מ ו-1.4 שניות ל-100 קמ"ש. אלו הם הפערים בין גרסת ה-T6 ל-2.0 ליטר טורבו (החדש, 240 כ"ס) הזריז בפני עצמו. וכן, זה הרבה, אם כי אולי לא גדול כמו הפער במחיר שעומד על 176,000 שקלים. אז מה יש שם בדיוק? מנוע 3.0 ליטר, 6 צילינדרים, 304 כ"ס ב–5,600 סל"ד ו–44.9 קג"מ ב–2,100–4,200 סל"ד, שעוברים לכל הגלגלים בתיווך תיבה אוטומטית משושת הילוכים ומאיצים אותה ב-6.1 שניות ל-100 קמ"ש בדרך ל-250 קמ"ש. ואם אתם עכברי מידע, אז אתם יודעים שהיא חזקה יותר מה-S60 R של הדור הקודם.
וולוו S60 (גרסת T6): מבחן דרכים
צילום: גיא רוטקופ

שלא במפתיע, ולמרות תוספת של 152 ק"ג מול ה-2.0 ליטר, ה-T6 הזו מהירה מאוד. מספיק שרגל ימין רק תרמוז שחשקה נפשה בתאוצה – וכבר תקבלו דחיפה בגב מהסוג שמגדיל את החיוך עד לאוזניים. בזכות ההנעה הכפולה אין שום בעיה להוריד את הכוח לכביש גם על כביש חלק, ובפול גז היא פשוט משעשעת – וסכנה ברורה ומידית לרישיון הנהיגה. תיבת ההילוכים עובדת בצורה חלקה וטובה, ורק חסרה עצמאות לתפעול הידני. בכל הקשור לדלק היא לא ממש חסכונית (תודו – אתם המומים!) עם פחות משבעה קילומטרים לכל ליטר בנזין במבחן, אבל בשיוט רגוע (תרגיל בריסון עצמי למתקדמים) אפשר להפיק גם יותר מ-11 ק"מ לכל ליטר.

אבל המנוע לא מוצא שותפה ראויה בשלדה. אומנם אם תנהגו "עגול" אפשר לייצר קצב גבוה מאוד, אבל אם תלחצו אותה באמת המתלים ירימו ידיים ויאפשרו לרכב להתנדנד בחוסר נוחות. גם ההגה הוא לא שותף דינאמי עם חוסר מידע לגבי המתרחש מכיוון הגלגלים. אז אומנם בזכות הכוח והאחיזה אפשר ליהנות גם בכביש המפותל, אבל אין כאן את תחושת עלוקת האספלט שנותנות, למשל, אודי כפולות הנעה, והיא יותר GT מאשר מכונת הנאה. עם זאת חשוב לציין כי רכב ההדגמה הגיע בכיול המתלים הרך מבין שתי אופציות, ויתכן מאוד כי הסט הספורטיבי יותר – אותו אפשר להזמין ללא תוספת תשלום – יפתור את הבעיה (עם מחיר, כנראה, בתחום הנוחות). ועוד נקודה אחת – ה-T6 יגיעו מעכשיו עם זרועות מתלה מאלומיניום ולא מפלדה, וגם זה אולי יעזור. בכל הקשור לנוחות ה-S60 מתקשה מחוץ לעיר עם שיבושים קטנים שעוברים לתא הנוסעים, או שיבושים גדולים במהירות גבוהה, אך עדיין יש רייד נעים והמושבים המעולים מוסיפים. בעיר השיבושים הקטנים מורגשים גם הם, אבל המכונית לא מתרסקת בחבטות לא נעימות כמעט אף פעם.

תיאום ציפיות
וולוו S60 T6 היא מכונית מהירה. מאוד מהירה. יכולת התאוצה שלה תגרום לכם לחייך, באחריות, ותמצאו את עצמכם מאיצים שוב ושוב רק בשביל הדחף הממכר. ואומנם המושב האחורי מעט צפוף ונוחות הנסיעה ממוצעת בלבד, אך עדין מדובר במכונית מפנקת, ולו רק בזכות האבזור.
וולוו S60 (גרסת T6): מבחן דרכים
צילום: גיא רוטקופ

ה-S60 יכולה להתאים למי שמחפש רכב מאוד מהיר, אבל לא תוקף פניות עם סכין בין השיניים. כזה שדורש הידור גם על חשבון ההארד-קור, ובעטיפה נאה אך לא מנקרת עיניים. אלא שלהגדרה הזו גם ה-2.0 ליטר טורבו עונה לא רע עבור רוב הציבור – במחיר נמוך משמעותית. כך שזו מכונית שנותנת תמורה לא שלמה, אבל כזו שיכולה להתאים ככפפה לנישת לקוחות די קטנה. אולי אלו שרוצים רכב נעים, מ–א–ו–ד מהיר, בלי שזוגתם תגיד להם (שוב) שיפסיקו עם השטויות ויתבגרו כבר (הרי הם קנו וולוו). וולוו בשביל הבטיחות, וולוו בשביל המכובדות, וולוו כדי שגם לה יהיה נעים בכסא העור. בסוף היום, אין סיכוי שהיא (וכמעט אף אחד אחר) יחשבו שקניתם וולוו בשביל הביצועים. תהנו.