קיה סיד החדשהקיה חגגה את השקת הסיד החדשה בערב חשיפה מיוחד לפני פתיחת תערוכת הרכב. מדובר באירוע יוצא דופן מבחינת קיה, שחשפה בז'נבה את הגרסה הרגילה ואת גרסת הסטיישן שנראית אפילו טוב יותר במציאות. זה אולי נשמע נדוש, אבל פעם נוספת מצליח היצרן הקוריאני להציג קפיצת מדרגה מבחינת מראה וחומרים והסיד החדשה נראית מזמינה בהרבה מקודמתה. זו גם הייתה הזדמנות מצוינת לשמוע מבני אוין, סגן נשיא קיה אירופה והאחראי על אסטרטגיית המוצרים, עד כמה חשובה קיה סיד לחברה, ומה הוא היה רוצה להוסיף למבחר.

"הסיד שינתה את התדמית של קיה אירופה", הוא אומר. "לפני 2007 נתפסנו כמותג זול מקוריאה עם טכנולוגיה בינונית והסיד שינתה זאת. את המכונית הקודמת ייצרנו בקצב של 100,000 לשנה ונעלה ל-125,000 בשנה במפעל בזלינה בסלובקיה. זה המפעל שמייצר גם את הספורטאז' והוונגה. את ה-5 דלתות נתחיל למכור במאי, את הסטיישן באוגוסט ובמרץ 2013 תצטרף להיצע הפרו-סיד".
צילום: מנהל
מה עם גרסאות חזקות?
"אנחנו רוצים להפוך את המותג ליותר אמוציונאלי ודרך מהירה לעשות זאת היא לשים במכונית מנוע חזק בסגנון ה-GTI. גרסת קבריו על בסיס הפרו-סיד היא דרך שנייה וקופה עם הנעה אחורית או רודסטר קטנה היא עוד דרך. אז אנחנו בודקים הכל אבל לא נשקיע בפרויקטים ראוותניים שלא יביאו כסף. באופן כללי הייתי רוצה לראות גרסאות 'ביצועים' בסיד ובאופטימה ואז קופה כמו ה-GT התצוגתית או קבריו".

מה ההבדל בין הסיד ל-i30?
"הפלטפורמה זהה אבל יש לנו צוותי עיצוב שונים שיושבים במקומות שונים ולכן מביאים מראה אחר. יש לנו גם פרטים ייחודיים כמו תיבה כפולת מצמדים במנוע ה-1.6 ליטר 135 כ"ס. כיול המתלים קצת יותר ספורטיבי כדי ליצור תחושה מחוברת יותר".

מי המתחרים?
"זו מכונית C קלאסית אז אוריס, מגאן, 308, אסטרה ופוקוס הן המתחרות. אולי גם הגולף אבל היא בליגה משל עצמה".

עד כמה קרובה הסיד לפורטה הבאה?
"זו לא בדיוק אותה פלטפורמה כי הדרישות בארצות הברית פחות קשות מאשר כאן. מכוניות אירופאיות הן 'מהונדסות' מדי עבור אמריקה ולכן יקרות יותר. מכונית אמריקנית צריכה עדכונים כשהיא מגיעה לאירופה. הנהיגה שונה ואמריקנית צריכה להיות רכה יותר ואיטית יותר. שם לא צריך שהמגבים יעבדו היטב ב-160 קמ"ש. כשאתה מותג פרמיום אפשר לייצר את אותה מכונית לשני השווקים אבל למותג עממי זה לא משתלם".
צילום: מנהל

מה אומרת הטראקסטר שהבאתם לכאן?
"זה כמובן רמז על הכיוון של מחליפת הסול אם כי ברור שהקצנו אותו. רצינו להראות את הפילוסופיה שלנו. בארצות-הברית קיה סול נמכרת היטב. שם היא ממש שחקנית. אצלנו באירופה היא מכונית נישה כי לאותו פלח אנחנו מוכרים יותר את הוונגה והריו".