דוקאטי 1199 פניגאלה טריקולורהעובדה כי חברת דוקאטי עומדת למכירה איננה סוד. למרות שדוקאטי הצליחה למכור כ-40,000 אופנועים בשנה האחרונה, היא סוחבת על גבה חובות כבדים הנאמדים במאות מיליוני דולרים.
מזה כמה שנים, חורשות את התעשייה שמועות בדבר כוונת קונצרן פולקסווגן להיכנס לתחום הדו-גלגלי. לפני מספר שנים הובאו כאן דבריו של פרדיננד פייך, בדבר רכישת מותג אופנועים מוכר. השם דוקאטי נזרק לא אחת באוויר ופיך (רוכב דוקאטי בעצמו), צוטט כמי שמצטער שלא דחף לרכישת דוקאטי עוד בשנות השמונים, כשמצבה של זו היה קשה בהרבה והמחיר שנתלה בשערי המפעל היה נמוך ומגוחך.
לפי הרעשים האחרונים המופצים ברחבי הרשת, אודי (חברת בת של פולקסווגן) מתעניינת ברצינות ברכישת דוקאטי על חובותיה תמורת מחיר של כמה עשרות מיליוני דולרים. ככל הנראה, לאודי ניתנה זכות ראשונים ותשובה סופית מבחינתה אמורה להימסר עד לאמצע חודש אפריל הקרוב. לאחר מכן, אם עדיין תצטרך, תחזור דוקאטי לקבל הצעות מגופים אחרים.
חשוב לציין כי שמותיהן של חברות נוספות נזכר בהקשר לקניית היצרנית האיטלקית הוותיקת בהן חברת מהינדרה וקונצרן הרו ההודיות, ואפילו מרצדס (שאף שיתפה פעולה עם דוקאטי בכמה תרגילי יח"צ), אך אף אחת מהן לא אישרה או הוציאה הודעה רשמית בעניין.
אם תצא הרכישה האמורה לפועל, תקבל אודי ייצוג בתחום הגלגלי (מול ב.מ.וו, לדוגמא) ואילו דוקאטי יזכו בגב הכלכלי הדרוש להמשך פעילותם על הכביש ובמסלול.
נכון לרגעים אלו, שני הצדדים אינם מכחישים ואינם מאשרים את המגעים.