אודי A3 החדשההתצוגה של אודי בתערוכת ז'נבה שפעה חידושים, אבל את מרב תשומת הלב משכה כמובן אודי A3 החדשה והכל כך חשובה. על חשיבותה הגדולה אפשר ללמוד אפילו מה"טעות" של ראש המותג, רופרט סטאדלר, שטען באירוע קדם ההשקה שהיא הייתה הקומפקטית היוקרתית הראשונה (למרות שב.מ.וו הקדימה אותה). וולפאנג אגר, ראש מחלקת העיצוב הסימפטי של אודי התנדב להסביר לנו מדוע, למרות הדמיון הראשוני, ה-A3 החדשה בכל זאת שונה למראה מקודמתה.
צילום: מנהל
"רצינו לעשות אותה יותר "קוואטרו" (בהתייחסו לאודי קוואטרו המקורית א.ש), ומשם באה הקורה האחורית הזו. אנחנו נשתמש בה גם בעתיד. זה נותן תחושה שהמכונית יושבת יותר על הציר האחורי. גם הטיפול במשטחים, עם ההתרחבות מאחור, מזכיר את הקוואטרו ונותן תחושה חסונה. מצד אחד ברור שההשראה שלנו באה גם מה-A3 – היא אייקונית והיא הייתה "חלוצה" בתחום היוקרה הקומפקטי. רצינו לשמור על המקום הראשון בפלח אבל גם להביא משהו יותר יוקרתי וספורטיבי, והקוואטרו התאימה למשימה כי גם היא קומפקטית. הקורה האחורית תמיד מאוד חשובה לאודי, זה כמו הפנים שלנו. אם אין לך קורה חזקה אין לך מכונית יפה. אני יכול לדמיין קורה כזו גם ב-A5... וגם ה-A1 הבאה יכולה ללכת לכיוון הזה".
ומה עם הקוואטרו התצגותית שראינו בפריז 2010?
"לצערי, אני חושש שהמכונית הזו לא תגיע לפס הייצור. אבל נראה השפעות של פרטים ממנה על מכוניות שונות".
צילום: מנהל
עד כמה שונות תהיינה הגרסאות ל-A3?
"אנחנו מנסים ליצור משפחה עם שלוש מכוניות שונות: שלוש דלתות, 5 דלתות ספורטבק וסדאן. הספורטבק שתופיע בסתיו תיראה מאוד שונה מזו. האחוריים, הקורה ובייחוד הפנסים האחוריים יהיו שונים. צריך לזכור שגם הספורטבק אייקונית עבורנו. לסדאן ולספורטבק יהיה בסיס גלגלים ארוך ב-3 ס"מ ביחס לגרסת ה-3 דלתות שאתה רואה כאן. בהמשך תגיע גם גרסת קבריולה שתתבסס על הסדאן אבל עם בסיס הגלגלים של 3 הדלתות".