לוטוס אקסיג' רודסטר Sהוסיפו קלילות היה נוהג להגיד קולין צפמן. אחרי הצגת הלוטוס איבורה על כמעט הטון וחצי שבה, עלו תהיות אם ממשיכי דרכו של קולין סוטים מהדרך אותה התווה מייסד החברה.
האקסיג' רודסטר S שהושקה בתערוכת ז'נבה מסירה את הספק. לתוך גופה הקטנטנן של האקסיג' מכניסים לוטוס את מנוע ה-V6 בנפח 3.5 ליטרים מתוגברי הסופר-צארג'ר שלהם. ההספק בגרסה זו עומד על 345 כ"ס, צרפו את כל אלו למשקל מוצהר של מתחת ל-1,100 ק"ג וקיבלתם הסבר איך המכונית הזו מאיצה ל-100 קמ"ש ב-4 שניות, ל-160 היא תגיע בכ-8.5 שניות בדרך למהירות מרבית של 233 קמ"ש. תלונות על משקל מוגזם לא ישמעו כאן.
לוטוס עתידים להציע את האקסיג' הזו גם עם תיבת הילוכים אוטומטית עם תפעול ידני מההגה, מעבר לששת ההילוכים הידניים שאנחנו נעדיף ועם שני כיולים בסיסיים שונים למתלים שכנראה לאף אחד משניהם לא נתנגד (עם השם שיש למהנדסי לוטוס בכל הקשור בתחום).

לוטוס לא מרחיבים יותר מדי על אובדן הגג של הגרסה ומציינים שזו היא הפעם הראשונה בה מצוידת האקסיג' בגג בד מתקפל קל ונוח לפתיחה ולסגירה, כהגדרתם. עם או בלי גג, מנוע חזק על מרכב קל נשמע לנו כמו חזרה לדרך הישר עבור לוטוס ומתכון לא רע לכל יצרנית אחרת בעצם.