פולקסווגן פולו בלו GT
פולקסווגן רוצה לשלב ספורטיביות עם חיסכון וניקיון, ומציגה גרסה ירוקה וספורטיבית העונה לשם בלו ג'י טי (Blue GT). היא תצויד במנוע ה-TFSI בנפח 1.4 ליטר של הקונצרן, המספק 138 כ"ס בשילוב תיבה ידנית (6 הילוכים) או DSG (בעלת 7 הילוכים). צריכת הדלק הממוצעת עומדת על 22.2 ק"מ לליטר ופליטת המזהמים על 105 גרם CO2 לקילומטר. הביצועים עומדים על 7.9 שניות ל-100 קמ"ש ומהירות מירבית של 210 קמ"ש.

גולת הכותרת במכונית היא מערכת להפסקת פעולתם של צילינדרים במנוע, הנקראת ACT. המערכת מפסיקה את פעולתם של שניים מארבעת הצילינדרים בין 1,250 ל-4,000 סל"ד, כך שהמנוע מספק בין 2.5 ל-10 קג"מ של מומנט בטווח הזה של הסל"ד. לפי פולקסווגן, טווח זה מהווה כ-70% מכל סוגי הנהיגה. המערכת אמורה להפחית את צריכת הדלק עוד יותר, ולפי פולקסווגן נהיגה במהירות של 50 קמ"ש בהילוך רביעי או חמישי עשויה להביא את צריכת הדלק לנתון המדהים של 100 ק"מ לליטר. עוד מוסיפים בפולקסווגן, כי פעולת המערכת היא כמעט בלתי מורגשת, כשהפעלת שני הצילינדרים הנותרים לוקחת בין 13 ל-36 מילישניות, בהתאם למהירות המנוע.
פולקסווגן פולו בלו GT – ספורטיבית נקייה (וידאו)
צילום: מנהל

חיצונית, מגיעה הבלו GT עם חישוקי 17 אינץ' ושלל אלמנטים שיגידו לכולם באיזו גרסה אתם נוהגים. מכונית התצוגה בז'נבה צבועה בצבע כחול, כמובן. פנים המכונית דומה לזה של הפולו GTI הנוכחית, עם תוספת מידע על מערכת ה-ACT ולחץ צמיגים למסך התצוגה.

פולקסווגן פולו בלו GT תתברג בין גרסת ה-1.2 ליטר TFSI המספקת 104 כ"ס, לבין הפולו GTI שהגיעה אלינו באפריל שעבר עם מנוע 1.4 ליטר מוגדש המייצר 180 כ"ס. השיווק באירופה יחל ביולי השנה.