טויוטה FT-Bh
טויוטה מזכירה לנו שלא כל מכונית קונספט מוכרחה להציג טכנולוגיות מורכבות שיקר לשחזר, חומרים שקשה להשיג ועיצוב עתידני במיוחד. טוב, עיצוב עתידני אולי כן חייבים. בכל אופן, היא רוצה למצות קודם את הטכנולוגיות הקיימות, ובמקרה הזה את טכנולוגיית הכלאיים (היבריד) אותה היא מציעה לאורך קשת רחבה של דגמים קיימים וביניהם גם יאריס היברידית שתגיע גם אלינו עד סוף השנה. המטרה, כך טויוטה, ליצור מכונית בסגמנט B, בוא מתחרה היאריס, שתהיה חסכונית ככל הניתן בדלק וכמה שיותר ידידותית לסביבה.
ה-FT-Bh קונספט עושה זאת בעזרת אנורקסיה מהסוג הטוב. היא ארוכה במקצת מהיאריס, עם בסיס גלגלים של 257 ס"מ (לעומת 251 ס"מ) ואורך כולל של 398.5 ס"מ, היא נמוכה ב-10 ס"מ מהיאריס עם גובה של 140 ס"מ. ההבדל הגדול נמצא במשקל – מכונית הקונספט החדשה שוקלת 786 ק"ג בלבד, 292 ק"ג פחות מהיאריס 1.0 ליטר. וזאת עוד בהתחשב בכך שמערכת ההנעה ההיברידית שוקלת יותר מהמנוע הרגיל של היאריס. החיסכון התאפשר על-ידי שימוש בפלדה בחוזק גבוה (מסוג A514, למקפידים), הנחשבת לקלת משקל, ושילובה עם אלומיניום ומגנזיום. מפנים הרכב הוסרו כמה שיותר אלמנטים לא נחוצים, על-מנת להקל על העומס שנוצר על השלדה ולאפשר את השימוש בחומרים השונים. העיצוב, כפי שכבר הזכרנו, עתידני מבפנים הרבה יותר מאשר מבחוץ, אבל גם לו יש סיבה – הוא אווירודינמי במיוחד ואמור להפחית עוד יותר את העומס על גוף המכונית, כך שהמנועים מתאמצים פחות והחיסכון משתפר.
טויוטה FT-Bh: היברידית חסכונית מתמיד (וידאו)
צילום: מנהל

התוצאה – צריכת דלק ממוצעת של 47.6 ק"מ לליטר, ופליטת מזהמים העומדת על 49 גרם CO2 לקילומטר. זאת בזכות מנוע חשמלי שגם הוא, אגב, קל ב-38 ק"ג מזה של טויוטה פריוס, סוללות ליתיום-יון הקלות בכ-50% מסוללות הניקל-מטאל של הפריוס, ומנוע 1.0 ליטר בנזין, שביחד אחראיים ל-90 ק"ג מהדיאטה בפסקה הקודמת.

אנשי טויוטה עוד מספרי כי ימשיכו עוד לחקור את טכנולוגית הכלאיים ולשלב מנוע גז דחוס וחשמל.