פארק מוטורי הראשון מסוגו בארץ, ייחנך בסוף השבוע של יום העצמאות ה-64 של ישראל (27-28 באפריל) בקצרין. הפארק ישתרע על שטח של 60 דונם כחלק מאזור התיירות בקצרין ועלותו מוערכת ב-5 מיליון שקלים. המתחם יוכל לארח ארבעה סוגי תחרויות ב-4 מסלולים, ביניהם מסלול באורך 400 מטרים לתחרויות אנדורו קרוס, מסלול מוטוקרוס באורך 1,200 מטרים ומסלול ראלי ספרינט למכוניות באורך 800 מטרים. המתחם יכלול גם אזור טיפולים מגודר לרוכבים ולצוותים ומקום לכ-10,000 צופים.

אירוע ההשקה, מוטו אקסטרים קצרין, יתקיים ביוזמת המועצה המקומית קצרין ובשיתוף עם התאחדות הספורט המוטורי, התאחדות הכידונאים בישראל ועם IRDA (התאחדות נהגי המרוצים בישראל). בין התחרויות שיתקיימו באירוע יהיו מרוצים בסבב אליפות ישראל 2012 במכוניות ראלי ספרינט, אינדורו קרוס, מוטוקרוס אופנועים ומוטוקרוס טרקטורונים. בנוסף יתקיימו גם מופעים של רכבי 4x4 ומופעי ראווה של צמד נהגי טרקטורונים ואופנועים שיגיעו מאירופה.

בחודש דצמבר בשנה שעברה (2011), התקיים באילת מרוץ פורמולה ישראל, הראשון מסוגו בארץ, שזכה להצלחה יחסית והשאיר את חובבי המוטוריקה עם טעם של עוד. מוטו אקסטרים קצרין צפוי להיות האירוע הגדול השני מאז התקבל חוק הספורט המוטורי בישראל. ראש מועצת קצרין, סמי בר לב, מדגיש את חשיבותו של נושא הבטיחות, מקווה שהיישוב יהפוך לביתו של ספורט האקסטרים בישראל ומוסיף כי "יום העצמאות ה-64 של מדינת ישראל יהיה יום העצמאות הראשון של המוטו אקסטרים בישראל".