מיני קאנטרימן JCW לקראת תערוכת ז'נבה שתיפתח מחר חושפת מיני את הגרסה החזקה ביותר לקאנטרימן – גרסת ה-John Cooper Works, או JCW בקיצור. גרסת השרירים של ה"מיני סטיישן" מצוידת בהינע כפול קבוע הכולל דיפרנציאל מרכזי המעביר 50% מהכוח לפנים ולאחור, כאשר בעת הצורך יועברו עד 100% מהכוח אל הגלגלים האחוריים בלבד. וה"כוח" במקרה זה הם 218 סוסים המיוצרים על ידי מנוע ה-1.6 ליטר טורבו-בנזין המותקן בחזית עם מומנט מרבי של 30.6 קג"מ, המועברים אל קרקע המציאות באמצעות תיבת הילוכים בעלת 6 מהירויות, ידנית או אוטומטית לבחירה.
לכבוד ההשקה המיועדת בז'נבה מספרים במיני על שיפורים רבים ועדכונים שבוצעו במנוע הזה, הכוללים בין היתר בוכנות מחוזקות, פתחי יניקה ופליטה מוגדלים, שסתומים אחרים ועד מערכות קירור ופליטה מעודכנות. כתאוצה מיטבית מציינים במיני 7 שניות, הן לגרסה הידנית והן לאוטומטית, ומהירות מרבית – אף היא זהה בשתי הגרסאות – של 225 קמ"ש.
אם מישהו התבלבל לרגע מהשם, התצורה וההינע הכפול – אפשר להירגע, לא מדובר במכונת ראלי ועבירות מסוקסת. נהפוכהו – ביחס לקאנטירמן הסטנדרטי תמצאו כאן עוד הנמכת מרכב של 10 מ"מ יחד עם חצאיות צד מונמכות וספויילר קדמי "כבישי" בהחלט. כל אלו נועדו – הן חזיתית והן מעשית – לטובת האספלט, ואנשי מיני בטוחים ששם, בכביש המפותל, תככב גרסה זו של הקטנה הטרנדית. החישוקים – 18 אינץ' כסטנדרט, 19 אינץ' כאופציה – ייחודיים לגרסה זו ומועדים, יחד עם הגומי הנעול עליהם, לייצר אחיזה מקסימלית על האספלט, אך גם כאשר זה האחרון מתכסה לכלוך, חצץ, מים או שלג. עוד להקלת זיהוי גרסת ה-JCW מ"סתם" מיני קאנטרימן תוכלו להציץ מאחור ולראות את פתחי צינורות המפלט הבולטים בציפוי הכרום שלהם ולמי שממש מתקשה, יש כמובן את הצביעה הייחודית בה בולט פס "מרוצים" באדום, בלבן או בשחור (תלוי בצביעה הכללית) החוצה את המכונית מלמעלה ומהצדדים. בפנים מוצעות כמה אופציות עיצוב – כולן מציעות מושבים ספורטיביים יותר, תפירה מיוחדת ושילובי צבעים שונים מביתר גרסאות המיני, כיאה לגרסת JCW.

גרסת ה-JCW למיני קאנטרימן תחל להימכר בסוף שנה זו באירופה, עם צפי לתג מחיר התחלתי של כ-34,000 יורו.