ג'יפ קומפאס בריסוק קדמי
כמדי שנה מאז המעבר לשיטת הניקוד החדשה, מעלה ארגון הבטיחות Euro NCAP את הרף לקבלת ציון מירבי של 5 כוכבים במבחני הריסוק אותם הוא מבצע. השנה, בכדי להשיג את הציון המקסימלי, יש לקבל ציון של 80% לפחות בסה"כ, וכן לפחות 80% בהגנה על מבוגרים (המהווה 50% מהציון הכללי), 75% בהגנה על ילדים (20% מהציון הכללי), 60% בהגנה על הולכי רגל (20% גם כן) ו-60% באביזרי בטיחות (המהווים 10% מהסה"כ).
לאור השינויים הללו, שתי המכוניות הראשונות שנבחנו השנה מייצגות כמעט את שני צידי המתרס. הראשונה, הונדה סיוויק החדשה, מקבלת 5 כוכבים כאשר בהגנה על מבוגרים ציונה הוא 94%, בהגנה על ילדים 83%, בהגנה על הולכי רגל 69% ובאביזרי בטיחות היא משיגה 86%. המכונית שנבחנה היא גרסת האצ'בק בנפח 1.8 ליטר, ובארגון מציינים לטובה את העובדה שניתן לרוכשה עם מערכת הגנה מפני התנגשות ברכב מלפנים, שמתריעה ואף בולמת את הרכב עצמאית.
סיוויק מצטיינת במבחני הריסוק. ג'יפ קומפאס נכשל
צילום: מנהל
המכונית השנייה היא מתיחת הפנים של ג'יפ קומפאס המיושן, שלא סתם מחווירה ביחס להישגה של הסיוויק, אלא נכשלת בגדול עם תוצאה של 2 כוכבים בלבד. הסיבה לציון הכה-נמוך היא הקפיצה בדרישות בין 2011 ל-2012, כאשר בשנה שעברה נדרש ציון כולל של 60% בכדי להשיג 4 כוכבים, בעוד השנה אותם אחוזים מספיקים ל-3 כוכבים בלבד.
הקומפאס קיבל 55% בלבד בסה"כ, ציון שב-2009 היה מזכה אותו ל-4 כוכבים. הוא זכה ל-61% בלבד בהגנה על מבוגרים, 76% בהגנה על ילדים ו-23% בלבד בהגנה על הולכי רגל, כאשר בתחום אביזרי הבטיחות ציונו הוא 43% בלבד. בין הסיבות לציונים הנמוכים ניתן למנות את העובדה שהוא נבחן עם כריות אוויר צידיות כאופציה, אך עדיין הגן בצורה עלובה על הנוסעים בפגיעה הצידית ולא זכה לנקודות במבחן זה. בתחום אביזרי הבטיחות זכה רכב הפנאי לציון נמוך גם בשל העובדה שתזכורת החגירה לא עמדה בדרישות הארגון.
במקביל להעלאת הדרישות לשנת 2012, לא כל המכוניות שנבחנו ב-2011 זכאיות לציון המירבי. בין אלו שכן זוכות ל-5 כוכבים גם השנה, ניתן למנות את: ב.מ.וו סדרה 1, ב.מ.וו X1, פורד פוקוס, פורד ריינג'ר, מרצדס M קלאס, ניסאן ליף, סובארו XV ו-וולוו V60.