הונדה סיוויק החדשה
הונדה סיוויק האצ'בק, הגרסה האירופית בעלת מרכב חמש הדלתות, נחשפה בתערוכת פרנקפורט. היא תגיע לישראל בראשית שנה הבאה, עדיין עם מנוע 1.8 ליטר ותיבת חמישה הילוכים אוטומטית, ותשווק לצד הונדה סיוויק סדאן שנחשפה באפריל בניו-יורק. הספק המנוע עלה ל-142 כ"ס (140 בדגם הנוכחי), והונדה מבטיחה גם שיפור לתצרוכת הדלק, עם נתון של 15.9 ק"מ לליטר בממוצע, לעומת 13.7 ק"מ לליטר. בהתאם, גם פליטת הפחמן דו-חמצני ירדה משמעותית, מ-169 גרם כיום ל-148 גרם בדגם החדש.
הסיוויק החדשה גדולה מקודמתה, עם אורך של 430 ס"מ (424.5 כיום), רוחב של 177 ס"מ (176.5) וגובה של 144 ס"מ, שניים פחות מבעבר. בסיס הגלגלים צומצם במפתיע ב-2.5 ס"מ, ומ-262 ס"מ בדור הנוכחי יורד ל-259.5 ס"מ, מהקטנים בקטגוריית המשפחתיות הקומפקטיות. לא ברור מדוע הונדה בחרה במהלך חריג מאוד שכזה, וכיצד ישפיע על המרווח בתא הנוסעים. תוספת האורך, עם זאת, אמורה לסייע בשיפור רמת הבטיחות, שבסיוויק היוצאת איננה מהמצטיינות.
צילום: מנהל
מבחינת עיצוב, הסיוויק החדשה ממשיכה את הקווים הכלליים של קודמתה, אך בעיצוב שרירי יותר (במיוחד בתי הגלגלים האחוריים) ופחות זוויתי. בתא הנוסעים השינוי לא דרמטי, והוא ממשיך להציע עיצוב רב שכבתי, מסימני ההיכר הבולטים של הדור הקודם.
מלבד מנוע ה-1.8 ליטר המעודכן (שיהיה היחיד עם תיבה אוטומטית), הונדה תציע את הסיוויק עם צמד מנועים נוספים: 1.4 ליטר עם 100 כ"ס ותיבת שישה הילוכים ידנית, ומנוע טורבו-דיזל משודרג בנפח 2.2 ליטר ו-150 כ"ס (10 יותר מבעבר). מנוע זה יספק תצרוכת דלק מכובדת של 23.8 ק"מ לליטר בממוצע, ויפלוט 110 גרם CO2 לק"מ. זאת בהשוואה ל-19.6 ק"מ לליטר ו-134 גרם במנוע הדיזל היוצא. לתצרוכת הדלק מסייעת מערכת עצור-סע חדשה, שתוצע בכל הדגמים הידניים. בשלב זה לא ברור אם, בניגוד לעבר, נזכה לקבל בישראל את גרסאות ה-1.4 ו-2.2 של הסיוויק.