פרארימיתון? משבר כלכלי עולמי? לא אצל פרארי. בסוף השבוע שחלף הציגה פרארי את דו"חות 2011 לפיהן השנה שחלפה הייתה הטובה ביותר שידעה החברה.

בשנת 2011 פרארי הכניסה לקופתה 2.25 מיליארד יורו – עליה של 17.3% לעומת שנת 2010. סך רווחי החברה עמדו על 707.5 מיליון יורו כשבניכוי כל ההוצאות נותרו בכיסי היצרנית 312.4 מיליון יורו – עליה של 3.2% לעומת התקופה המקבילה שנה לפני כן.

מספרים נאים נמצא גם כשנביט בנתוני המכירות הכלליים וגם בחלוקה לאזורים גיאוגרפיים. לא פחות מ-7,195 מכוניות חדשות נמכרו בשנה האחרונה עם סמל הסוס הצוהל – עליה של 9.5%. העליות הבולטות נרשמו בשוקי גרמניה (14.6% עם 705 מכוניות), אנגליה (23% ו-574 מכוניות) והמזרח התיכון (22% ו-450 מכוניות). השוק הגדול ביותר עבור מותג הספורט האיטלקי נמצא בארה"ב – 1,958 מכוניות ועליה של 8% ביחס לנתוני 2010; השוק עם שיעור הצמיחה הגדול ביותר הוא זה הנמצא במזרח הרחוק בעיקר בשל הפריחה במכירות המותג בסין – זינוק של 62.6% ו-777 מכוניות חדשות.
פרארי גם מדגישה כי כל המכוניות שעלו על הכביש ב-2011 הותאמו אישיים לדרישות הלקוחות בפריטים מרשימת האבזור.
2011 הייתה שנת שיא עבור פרארי
צילום: מנהל
כרגע אין עדין נתונים מלאים אבל, לצורך השוואה, למבורגיני מכרה בשנת 2010 רק 1,302 מכוניות (השיא היה ב-2008 עם 2,430). מנגד פורשה פרסמה נתוני מכירות רק למחצית הראשונה של 2011 עם המספר המדהים של מעל 71,000 מכוניות. יחד עם זאת ראוי לזכור כי לפורשה היצע דגמים רחב הרבה יותר מזה של פרארי ועיקר המכירות הם מדגם הקאיין.

אגב, נתוני הרווחים של פרארי לא הגיעו רק ממכירת המכוניות. המכירות בחנות האינטרנט של החברה עלו ב-25%, כמות המבקרים במוזיאון פרארי במטה החברה במראנלו הגיעו כמעט ל-250,000 איש רק בשנה החולפת, "עולם פרארי" (קניון ענק כולל רכבת הרים שכל כולו מוקדש לפרארי) באבו-דאבי הציג רווחים של 12.5 מיליון יורו וכמוהו גם שאר חנויות פרארי הפזורים ברחבי העולם שהציגו עליה כללית של 34%. בנוסף מציינת פרארי על עליה בכמות הצופים והחברים שלה ברשתות החברתיות.