פולקסווגן גולף הבאה. סכימה של מרכב ה- MQB החדש שישרת את הדור השביעי של הגולףפולקסווגן גולף השביעית בשושלת תיחשף לעיני הציבור באוקטובר שנה זו, במסגרת תערוכת פריז. אצלנו הגולף היא אולי עוד קומפקטית יוקרתית ואיכותית, לא ממש שליטת השוק, אבל בעולם – בעיקר באירופה – מדובר במובילה, קובעת הסטנדרטים וללא ספק אחת המכוניות החשובות בתעשייה. זו המכונית שמתחרות תצטרכנה ליישר קו ביחס אליה, ומכאן חשיבותה העצומה. הגולף הבאה, לפיכך, מעוררת עניין רב באירופה והשפעתה אינה מסתכמת רק בהיצע של פולקסווגן בסגמנט, אלא משפיעה על כל הקטגוריה. עם חשיבות כה רבה, ליקטנו את כל מה שכבר ידוע על הדור השביעי של הגולף, והנה דו"ח המודיעין המתומצת לפניכם.
הפלטפורמה
לאחר שהגולף הנוכחית, השישית בשושלת (מ-2009), נולדה למעשה יותר כמתיחת פנים מקיפה לזו החמישית (2003-09), הגולף המתבשלת כעת במרתפי פולקסווגן היא כבר מכונית חדשה לגמרי – למרות שהדמיון לקודמותיה יישאר בולט וקל לזיהוי. קודם כל – הפלטפורמה; הגולף 7 תשב על הפלטפורמה החדשה של פולקסווגן הנקראת MQB – קיצור של Modularen Querbaukasten: "מרכב רוחבי מודולארי" בתרגום חופשי, קרי מרכב שניתן לשנות בקלות את ממדיו והתאמתו למגוון ייעודים, והמנוע מורכב בו לרוחב בכדי לחסוך במקום.
פולקסווגן השקיעו סכומי עתק בתכנון המרכב החדש שמשמש ועוד ישמש למעשה את רוב דגמי היצרן בעתיד – מהפולו, עבור בג'טה (ששתיהן כבר משתמשות בפלטפורמה) דרך הטיגואן ועד לפאסאט, לא מעט דגמי סקודה, אודי וסיאט. התכנון לקח גם בחשבון ייצור והרכבה במקומות שונים ברחבי העולם, לשווקים שונים. רוב הכסף והמשאבים שהושקעו בתכנון הפלטפורמה החדשה באים לידי ביטוי בקלות היחסית בה ניתן לשנות את פסי הייצור לטובת וורסטיליות בכמעט כל ממד של המרכב: רוחב, אורך, בסיס גלגלים, גודל הגלגלים ומיקום המושבים. אין ספק שה-MQB תשרת את הקונצרן בשנים הבאות כאשר כל המנועים החדשים שיפותחו מעתה והלאה בקונצרן יותאמו לשימוש בפלטפורמה החדשה – ומדובר במגוון עצום של יחידות הינע, בנזין, דיזל, היברידיות וחשמליות; למשל – כבר ב-2013 תוצע גרסה היברידית לגולף 7 תחת השם Blue-e-Motion.
כל הידוע על פולקסווגן גולף הבאה (וידאו)
צילום: מנהל
בטיחות וטכנולוגיה
מרכב ה-MQB תוכנן גם להכיל מערכות בטיחות חדשות כמו למשל מערכת עליה עובדים בפולקסווגן שתכליתה לשפר את יכולת בלימת החירום ולמנוע התנגשויות שתוצג בגולף החדשה. מערכת זו תסונכרן עם חיישנים חדשים (בין השאר בתוך הדלתות), ESP ו-ABS וכריות האוויר. המערכת אמורה לקחת את משימת הבלימה מרגלי הנהג במצבי חירום ולפעול באופן אוטומטי, עד למהירות תנועה של הרכב של 10 קמ"ש. אז היא תתנתק ותשאיר את גמר מלאכת העצירה לנהג. מערכת בלימת החירום תישאר ב"כוננות" ולא תיכנס לפעולה אם הנהג יבצע בעצמו בלימה בעוצמה גבוהה (עד 0.6 ג'י) או שילחץ על דוושת התאוצה.
חלק מהמערכות, אגב, ניתן יהיה לראות כבר בתערוכת ז'נבה הקרובה, טמונות בקרבי האחות התאומה-הלא-זהה של הגולף – אודי A3 החדשה (שהוצגה בתצורת סדאן בלבד בתערוכת ז'נבה 2011). הגולף החדשה (כמו גם אודי A3) תכלול גם מערכת לזיהוי תמרורים מבוססת מצלמה, מערכת להתרעה בפני עייפות הנהג, בקרת שמירת מרחק אוטומטית, חיישני קרבה מסביב, מערכת לשמירה על נתיב הנסיעה, מערכת מתקדמת לנעילת דיפרנציאל קדמי לשיפור האחיזה במצבי חירום ועל מצע רעוע, היגוי פרוגרסיבי וחיישני כריות אוויר רב שלביים מתקדמים.

מולטימדיה
בגולף החדשה תיחשף מערכת מולטימדיה חדשה שתשמש בסיס למערכות דומות גם בעתיד, ושתוכננה לוורסטיליות מרבית לאפשר החלפת מכלולים, שינויים, תוספות ועדכונים ברמה שלא הייתה מוכרת עד כה. בפולקסוגן מכנים את המערכת MIB, קיצור מגרמנית של 'מערכת מידע מודולארית', והיא מאפשרת הכנסת מכלולים ורכיבים בשלבים מאוחרים על פס הייצור, בכלל זה התקנת מסכי מגע בגדלים שונים, חיבור עם מערכות בידור, ניווט או בטיחות שונות ועדכונים בעתיד בהתאם לצורף מבלי להידרש לפרק חצי מרכב. בגולף 7 יוצעו כמה מסכי מגע בקטרים של 5 עד 8 אינץ'. כל המסכים מחוברים למערכות הבטיחות שמעניקות קדימות לבטיחות על פני הבידור. למשל כאשר נוצרת קרבה מסוכנת לרכב שלפנים, המסך עובר מיד למצב התרעה מתאים. מערכת הניווט החדשה מאפשרת תצוגה מציאותית מאי פעם בתלת ממד, טוענים בפולקסווגן, עם הבטחה לעדכון אוטומטי ומיידי של כל שינוי במפות ובדרכים.
כל הידוע על פולקסווגן גולף הבאה (וידאו)
צילום: מנהל
חזות והמנועים
הגולף 7 תיחשף כאמור במלואה באוקטובר בפריז, מתבססת על מרכב ה-MQB החדש. הממדים יגדלו במקצת, בסיס הגלגלים יוארך, הגג יונמך וזווית השמשה הקדמית תהיה שטוחה יותר. הפרופורציות תשתנינה ביחס לגולף הנוכחית אך עדיין לא ניתן יהיה לטעות בזיהוי – זו תהיה גולף. לא צפויה מהפיכה עיצובית בתא הנוסעים, אך הכל אמור להיות מתכנון חדש כאשר תוספת הממדים אמורה לבוא בעיקר לטובת מרחב הפנים שאמור יהיה להציע יותר מקום מבעבר. מתחת לחופה הקדמית צפוי – לפחות בהתחלה – מבחר דומה של יחידות כוח כפי שמוכר כיום. זה יכלול באגף הבנזין 1.2 ליטר (85 או 105 כ"ס), 1.4 ליטר TSi (עם 122, 140 או 180 כ"ס) ודיזלים בנפח 1.6 ליטר (105 ו-140 כ"ס) או 2.0 ליטר (180 כ"ס). לקראת סוף 2013 תוצע גרסה היברידית, כאמור, שתשלב בין מנוע חשמלי למנוע ה-1.4 ליטר בנזין עם 122 כ"ס, שאף תוכל לנוע על טהרת החשמל בלבד למרחקים קצרים. גרסה זו תעלה תוספת של כ-3,500 יורו באירופה, בהשוואה לגולף 1.4 ליטר רגילה. בין לבין צפויות צמד גרסאות חמות, שאי אפשר בלעדיהן כשאומרים "פולקסווגן גולף": כמובן ה-GTi (עם 220 כ"ס) וגולף R כגולת הכותרת, עם 280 כ"ס נדיבים.