ניסאן Invitation, מחליפו של הנוטלמרות שהיא עדיין מיוצרת בתאילנד – עבור השוק המקומי – הפסיקה ניסאן יפן לייצר את האלמרה כבר ב-2006, ומן הסתם גם לשווק אותה ברחבי העולם. מחליפתה בשווקים רבים הייתה הנוט – בהם גם בשוק הישראלי, אך הלכה למעשה מאז הופסק ייצורה של האלמרה חסר בארסנל היצרנית היפנית קומפקטית הראויה לשמה. ניסאן טידה, המשווקת בחלק ממדינות אירופה, היא מכונית מעט קטנה מהאלמרה, ולא ממש איימה על המובילות בסגמנט B אליה היא משתייכת.

עתה חושפת היצרנית – כקדימון לחשיפה האמיתית בתערוכת ז'נבה הקרובה – איורים ופרטים ראשונים אודות ממשיכת דרכה של הנוט, ה-Invitation קונספט. בגרמניה, שם לא משווקת ניסאן נוט, אף מגדירים את הקונספט המעניין כ"ממשיכת דרכה של האלמרה", למרות שניתן לנחש שבממדים היא תהיה קומפקטית יותר. לא ניתן להפריז בחשיבות מכונית זו עבור ניסאן, מכונית שאמורה להחזיר את היצרנית היפנית למרכז הזירה של המכוניות הקומפקטיות.

כבר בשנה הבאה צפויה הגרסה הסדרתית של האינוויטיישן להימכר באירופה – לצד הקשקאי והמיקרה המצליחים, ולהתחרות בעיקר בפולו האלמותית ומתחרותיה לקטגוריה. העיצוב ראדיקאלי למדי כשהאלמנט הבולט בו ביותר הוא הקו הכמעט ישר הנמתח מקצה חופת המנוע ועד לקצה החלון הקדמי. למרות שמדובר בקונספט, קל להבחין בסבכת ניסאן אופיינית וביחידות הפנסים שיחד משלימים חזית ניסאן ברורה וקלה לזיהוי. החלק האחורי כולל חלון צר יחסית, דיפיוזור בולט ופנסים צרים ומאונכים שככל הנראה יגיעו בטרנספורמציה כזו או אחרת גם אל הדגם הסדרתי.

האיור המתאר את פנים המכונית מרמז על מהפיכת עיצוב קטנה אצל ניסאן – אם ניתן להקיש מעיצוב הקונספט לגבי המכונית הסדרתית המיועדת. יפה בעיניכם? עניין של טעם כמובן, אבל אנחנו אהבנו מאוד את השימוש הנרחב בעיגולים – שעונים, בקרות ושליטה במערכות המיזוג וכיו"ב. קלאסיקה מודרנית, אם תרצו – נקווה שמשהו מזה יישאר גם במוצר המוגמר, הסדרתי.

ומה לגבי מנועים? תיבות הילוכים? עוד קצת מידע על הנעשה מתחת לפח? יוק. שום פריט מידע לא נמסר בינתיים מניסאן, למעט שמועות אודות מנוע בנזין חדש בו תצויד מכונית התצוגה, שיציע רמת זיהום אוויר נמוכה של פחות מ-100 גרם CO2 לק"מ נסיעה. לקבלת כלל הנתונים והמפרט – מן הסתם של הקונספט בשלב ראשון – ניאלץ עוד להמתין, אך לא זמן רב. בז'נבה תיחשף הגרסה האמיתית, שבניגוד לאיורים המופיעים כאן תגלה גם מידע נוסף על הנעשה בקרבי הקומפקטית הבאה של ניסאן.