סאוואג' ריוואל,רודיאכט GTSהסאוואג' (Savage, פרא אדם) ריוואל (Rivale, יריב באיטלקית) היא מכונית-על הולנדית בהחלט שונה ממה שאנו מכירים תחת הגדרה זו, ושורשיה נטועים יותר מעשור לאחור. ב-2001 העלה סטודנט הולנדי צעיר לעיצוב תעשייתי בשם אמיל פופ את חלומו על נייר השרטוט. למעשה, כבר אז תכנן את מכונית החלום שלו בקווים הכלליים שאת תוצאותיהם אנו רואים כאן. הצעיר השאפתן אף החל בבניית אב טיפוס ראשון בחצר ביתו עד שנאלץ לזנוח את חלומו בשל היעדר תקציב ב-2003. במהלך לימודיו פגש קולגה חובב רכב כמוהו בשם ג'אסטין דה-באר ולאחר כמה דיבורים צפופים הקימו ב-2008 חברה בשם Bewerp (מבוטא, אנו מנחשים, "בֶוֶרפ". הם הולנדים) שתכליתה ייצור מכוניות עילית במספרים נמוכים. הצעד הראשון המתבקש היה מציאת מימון, וככל הנראה זה נמצא שכן יש אב טיפוס נוסע ואף השקה פומבית מתוכננת של המוצר המוגמר.
כאמור, אמיל פופ רואה דברים קצת אחרת ולטענתו מדובר ב"מכונית העל הפתוחה הראשונה בעלת 4 דלתות", הצהרה שיכולה להיות נתונה לפרשנויות, אך בהחלט מדובר בקונספט שונה מהמקובל.
סאוואג' ריוואל רודיאכט GTS (באנגלית זה נכתב קצת יותר טוב, Savage Rivale Roadyacht GTS, ה'יאכטה לכביש' בתרגום חופשי) – תפתח או תסגור את גג הזכוכית הקשיח המתקפל תוך 20 שניות ותהפוך את היצירה החריגה ממכונית על לארבעה לקבריו' יוקרתית. אנשי בוורפ טוענים שכל יחידת הגג שוקלת 35 ק"ג בלבד. כיחידת הנעה הלכו ההולנדים על בטוח ובחרו במנוע הקורבט (ZR1 – 6.2 ליטר עם 679 כ"ס במקרה דנן) שמעביר את כוחו אל הגלגלים האחוריים ומתיימר להעניק ליצירה ביצועים בהחלט ראויים: 4.1 שניות כנתון מעמידה ל-100 קמ"ש ו-330 קמ"ש אופטימיים כנתון המהירות המרבית (300 קמ"ש, אגב, אמורים להגיע תוך 35 שניות בלבד). פופ ודה-באר ערבו בפרויקט שלהם עוד קורבט, ה-C6, ממנה נלקחה הפלטפורמה כבסיס. צמד היזמים הצעירים רכשו קורבט C6 משומשת בארה"ב, העבירו אותה לסדנתם בהולנד, פירקו אותה לגורמים ואף האריכו אותה בבסיס הגלגלים בכ-3 ס"מ על מנת להצליח לדחוס צמד מושבים נוסף מאחור במרכב שתוכנן במקור לשני נוסעים. צמד ההולנדים הצליח תוך כדי תהליך לגייס לא פחות מ-35 נותני חסות – חברות העוסקות מעיבודי עור לפנים הרכב ועד לייצור צמיגים, מה שקידם מאוד את העמדת המכונית על הגלגלים.
צילום: מנהל
ב-2005 עמד אב הטיפוס הראשון על רצפת סדנתם של פופ ודה-באר – ללא מנוע או יכולת תנועה. שנתיים מאוחר יותר כבר נולד אב הטיפוס השני, הפעם בקנה מידה של 1:4 אך בצורה כמעט סופית ובאפריל 2009 נוצר אב הטיפוס השלישי (הדגם המצולם כאן) שכבר נסע ועליו גם דיווחנו לכם בזמנו. אז גם הבטיחו אנשי הסדנה כי היצור הסדרתי יחל במחצית השנייה של 2010, זה כמובן לא קרה. כעת הם מודיעים על יעד חדש.

אבל לפני שנתייחס לדברי היצרנית, בואו נכיר את המכונית. העיצוב החריג כולל צמד 'דלתות התאבדות' (דלתות הנפתחות הפוך למקובל, לאחור) אך כמו הקדמיות – גם כלפי מעלה באופן המזכיר את השיטה בלמבורגיני. הפנים – ומכאן השם – אמור להזכיר אלמנטים הנמצאים ביאכטות פאר, בכלל זה דיפוני עץ, מערכת ניווט בולטת, מערכת שמע משובחת, מסכי LCD, הכנה למחשב נייד, תא מקורר לשמפניה ואפילו שעון יוקרה המשמש כאן כמפתח התנעה.
צילום: מנהל
הממדים כוללים אורך של 455 ס"מ, רוחב של 2 מטרים, גובה של 116 ס"מ בלבד כשכל החבילה שוקל 1,280 ק"ג מרשימים בלבד. מערכת המתלים כוללת בולמי זעזועים הניתנים לכוונון מתוצרת קוני, יחד עם ספויילר אחורי מתכונן ודיפיוזר שאמור להדביק את המרכב לאספלט. הצמיגים נמוכי החתך ברוחב 245 ו-325 מ"מ מלפנים ומאחור בהתאמה, נעולים על חישוקי 19" ומאכלסים בתוכן בלמים מאווררים בקוטר 380 מ"מ מלפנים ו-355 מ"מ מאחור עם 8 ו-4 בוכנות לקליפר, בהתאמה. צמד מיכלי דלק בנפח 45 ליטרים כ"א אמורים ביחד עם נתון צריכת הדלק הממוצעת המאוד אופטימי – 10.6 ק"מ לליטר – להציע טווח נסיעה מספק לכל מטרה. לכך נוסיף את תא המטען בנפח 260 ליטרים שאמור להספיק לכמה תיקים יוקרתיים וערכת איפור או כל שיידרש במלון היוקרה בסנט מוריץ או במונאקו.

כמה, אתם שואלים? 400,000$ הוא התג עליו מדברים אנשי בורפ' כאשר מהסאוואג' ריוואלה מתעתדים לייצר 20 יחידות בלבד. היצרנית הצעירה מתכננת להשיק את הגרסה המוכנה לייצור באפריל במונאקו, ובמקביל להתחיל בשיווק. בתוך כך נמסר על פיתוח גרסת מסלול קיצונית של הריוואלה שממנה תיוצרנה 69 יחידות בלבד, המבוססת אף היא על מנוע קורבט משופר אך עם מרכב שכל כולו פרי פיתוח באמצעות מחשב. מתי, כמה ולמה לגבי יצירה זו – עדיין אין פרטים.
צילום: מנהל
בינתיים נזמין אתכם לשטוף עיניים ביצירות על פתוחות בעלות 4 דלתות, מתקופת הזוהר של תעשיית הרכב כאשר תצורה זו הייתה אחת המאפיינות מכוניות סופר-יוקרתיות ומפוארות של האלפיון העליון, למרות שגם בסגמנטים הזולים יותר זו הייתה תצורה מקובלת. אז אולי הסאוואג' ריוואלה אינה ה"קונברטיבל הראשונה בעולם לארבעה" אך גם אם היא היחידה המיוצרת כיום, היא בהחלט משתייכת לשושלת מהמפוארות בתעשיית הרכב.