נהגי פלייסטיישן בעבר מציגים תוצאות גם בעולם האמיתיהאם נהיגה בסימולטור יכולה לתרום לנהיגה במציאות? עוד ב-2008 ניסתה חברת סוני להראות כי קיים קשר ישיר בין נהיגה מול מסך לנהיגה במציאות ובכך ליישב סופית את הויכוח העתיק. כדי להוכיח את טענתה רקמה סוני שיתוף פעולה עם ניסאן, וזו נתנה לה מושב נהג אחד בתחרות שזכתה לשם 'GT academy' (אקדמיית GT).
מדי שנה, ב-4 השנים האחרונות נערכת התחרות בה מוזמן כל מי שחפץ בכך לנסות את מזלו בסימולטור הגראן טוריזמו של סוני. מתוך מאות האלפים שמשתתפים – און-ליין מהסימולטור שלהם בבית – עולים לגמר 5 נהגים כשרק לאחר סינון ארוך של כמה ימי מבחן, נבחר "האחד". אותו אחד שנבחר, מוזמן לקבוצת המרוצים של ניסאן ומתחיל להתחרות בשביל רישיון מרוצים בינלאומי בתמיכה ומימון מלאים של ניסאן. משם נסללת דרכו לקריירה כנהג מרוצים. דוגמא לכך ניתן לראות בנהג הראשון שנבחר בתחרות עוד ב-2008, לוקאס אורדונז. במאי 2011 זכה אורדונז במקום הראשון בקטגוריה שלו (LMP2, פרוטוטייפ) במירוץ 24 שעות של לה-מאן. הישג מרשים בכל קנה מידה.

בסוף השבוע האחרון אוחדו ארבעת הנהגים שנבחרו במהלך השנים בתחרות של סוני וניסאן, למרוץ 24 שעות של דובאי. הארבעה נהגו בניסאן 370Z וזינקו למרוץ מהמקום הרביעי בקטגוריה. אחרי מרוץ ארוך ומתיש, שכלל בעיות בבלמים ברבע הראשון לתחרות וירידה פתאומית בכוח המנוע ברבע השני, סיימו נהגי "הסימולטור" במקום השלישי והמכובד בקטגוריה ובמקום ה-26 בדרוג הכללי. מיותר לציין שנגדם התחרו נהגים מנוסים וקבוצות מוסדרות.

הישג זה כנראה שמוכיח כי אימון בסימולטור נהיגה בבית מול הטלוויזיה או המחשב בהחלט מפתח יכולת נהיגה תחרותית, שרק דורשת חידוד ואימון במציאות. עבור סוני זה כמובן גם מוכיח שמשחק הגראן טוריזמו הוא יותר מסתם משחק נהיגה. אז בפעם הבאה שזוגתך מציקה לך בטענתה שאתה משחית את זמנך לריק מול משחק, אתה יודע מה לומר לה.