פאלקון F7
אם עד עכשיו לא שמעתם עם חברת פאלקון (Falcon) האמריקנית, אל תרגישו מחוץ לתמונה. החברה, או אולי נכון יותר לכנותה, הסדנה, הוקמה לפני מספר שנים ועסקה בבניית חלקי מרכב לדודג' וייפר ולפליימוט פראולר. אבל לפני שנה, בתערוכת דטרויט, ביצעה הסדנה דריסת רגל בטריטוריה חדשה כשהציגה את ה-F7 קונספט. מדובר היה לא רק בשינוי מרכב לרכב קיים, אלא ייצור שלדה והתעסקות מאסיבית עם מנוע של שברולט קורבט Z06. שנה אחרי אותה חשיפה, חוזרים אנשי פאלקון לאותה תערוכה עם אותה F7, אלא שהפעם כבר מדובר בגרסה הסדרתית.
בעיצוב ה-F7 ניכר לא מעט דמיון לדגמי פרארי שונים, כמו למשל בחלקה האחורי עם הדיפיוזר הגדול והמפלטים שיוצאים ממרכז הפגוש האחורי בדומה לפרארי F430 סקודריה. את ההשראה לעיצוב המכונית הם קיבלו ממכוניות-על משנות ה-80 – תקופה שבפאלקון מגדירים: כ"טרום עידן העיצוב על-פי מנהרות רוח". באותה נשימה הם גם אומרים כי מכוניות-העל המודרניות מפנקות מידי את הנהג וכתוצאה מכך מאבדות חלק מהאופי. לכן הם אינם מציעים מערכות בקרה ובטיחות ב-F7 מלבד ABS שגם היא מגיעה כאופציה בתוספת תשלום. מצד שני, הם אינם שוכחים מנין באו ולמי הם מוכרים: לקוחות אמריקנים מפונקים. ולכן הם לא ויתרו על מערכות מולטימדיה, אפשרויות חיבור לנגנים חיצוניים, חלונות חשמל, מזגן וכו'.

צילום: מנהל
שילדת ה-F7 עשויה שילוב של אלומיניום וסיבי-פחמן ופותחה על-ידי פלקון עצמה. בתוך השלדה, כמו רוב יצרניות הבוטיק האמריקנים, שוכן מנוע ה-LS7 המניע את גרסת ה-Z06 של הקורבט. רק שבניגוד לקורבט, בפאלקון מיקמו את המנוע במרכז השלדה. המנוע בנפח 7.0 ליטר ללא הגדשה כלשהי עבר מספר שיפורים ביחס למקור ומפיק 620 כ"ס ב-6,600 סל"ד ומומנט של 81 קג"מ ב-5,400 סל"ד לעומת 512 כ"ס ב-6,300 סל"ד ו-64.9 קג"מ ב-4,800 סל"ד ב-Z06. הכוח, כמו בקורבט, עובר לכביש דרך תיבת הילוכים ידנית בעלת 6 יחסים, אלא שכאן הוא צריך להזיז רק 1,250 ק"ג לעומת 1,440 ק"ג ב-Z06. פאלקון מצהירים כי טרם סיימו את כל הבדיקות הנדרשות בכל הנוגע לנתוני הביצועים הרשמיים, אבל טוענים לתאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש בין 3.3 ל-3.6 שניות ומהירות מרבית שבין 310 ל-320 קמ"ש (3.9 שניות ו-320 קמ"ש ב-Z06).
צילום: מנהל
מחיר התענוג לא בדיוק זול, בסביבות ה-225,000 דולר, שזה מציב אותה בתחרות קשה מול מתמודדות כמו פרארי 458 איטליה שנמכרת בארצות הברית בערך באותם מחירים. מצד שני, קורבט Z06 חדשה מהניילונים נמכרת במחיר של כ-76,000 דולר בלבד.
צילום: מנהל
בפלקון מדברים על מכירת 15 יחידות השנה ו-25 יחידות בשנה הבאה ומבטיחים כי מי שיחליט לרכוש לעצמו F7, יוכל – ללא עלות נוספת – להשתתף בפיתוח המכוניות וכיול השלדה.