יונדאי ג'נסיס קופהיונדאי הציגה בתערוכת דטרויט את מתיחת הפנים שנערכה למכונית הספורט שלה – הג'נסיס קופה. לקראת סוף השנה שעברה הוצגה המכונית לראשונה בקוריאה, אך בסמוך להשקתה העולמית היא מושקת כראוי בתערוכת דטרויט עבור השוק האמריקאי. המכונית קיבלה תוספות עיצוב שנועדו לתת לה תחושה קרבית מבעבר, כולל פתחים במכסה המנוע, גריל ופנסים חדשים וכן חישוקים אגרסיביים יותר.
מנוע ה-V6 בנפח 3.8 ליטר קיבל הזרקה ישירה, תזמון שסתומים משתנה כפול (לשסתומי היניקה והפליטה) וסעפת יניקה משתנה שתורמים לעלייה בת 42 כ"ס, לכדי 348 בסך-הכל. עם השיפור הזה המכונית תאיץ ל-100 קמ"ש בתוך מעט יותר מ-5 שניות, ותגיע למהירות מירבית מוגבלת אלקטרונית של 240 קמ"ש. מנוע ה-2.0 ליטר טורבו זכה למגדש טווין-סקרול חדש ומצנן ביניים מוגדל ביותר מ-50%, ביחד הם מספקים דיוק רב יותר, הקטנת השהיית הטורבו, לחץ הגדשה מאוזן יותר והורדת טמפ' יניקת האוויר. כתוצאה, המנוע מספק 30% יותר הספק מבעבר – 274 סוסים בסך הכל, ותוספת בת 23% למומנט, שעלה ל-38 קג"מ. נתונים אלה יתקבלו בשימוש בדלק איכותי, בעוד שימוש בדלק באוקטן רגיל יספק רק 260 כ"ס ו-36 קג"מ. התיבות האוטומטיות שודרגו ל-8 הילוכים עם משוטי העברה מאחורי ההגה, בעוד התיבה הידנית שופרה מבחינת תחושה.
הצגה צפון אמריקאית ליונדאי ג'נסיס קופה מתוחת פנים (וידאו)
צילום: מנהל
במקביל לשיפורי ההספק והמומנט, גם מערכת המתלים עברה כיול מחדש, ובנוסף ליכולת טובה מבעבר להתמודד עם הכוח, היא מספקת נוחות עדיפה במהירות נמוכה. דגמי ה-R מוכווני המסלול יקבלו אפשרות לכיוון שיפוע קאמבר בציר הקדמי, להוספת עד 1.5% קאמבר שלילי לצורך דיוק רב יותר וחדות הפנייה גבוהה, כמו גם הקטנת תת-היגוי עבור מירוצים. גם ההיגוי כויל מחדש ויחס ההעברה קוצר ב-7%, בעוד הבלמים קיבלו גם הם תוספת גודל מתבקשת. מערכת בקרת היציבות סוגרת את חבילת השיפורים עם פעולה תלת-שלבית, המצרפת למצבי ה"פעיל" ו"לא-פעיל" גם מצב ביניים שמכניס את המערכת לפעולה רק במצבי בלימה קשים.
הצגה צפון אמריקאית ליונדאי ג'נסיס קופה מתוחת פנים (וידאו)
צילום: מנהל
הג'נסיס קופה מתוחת הפנים נהנית גם ממגוון תוספות לעיצוב הפנים, לשימושיות ולרמת האבזור, אבל נראה לנו שאת הדברים החשובים באמת כבר כיסינו. אולי חוץ מאחד, מצער למדי – בינתיים, אין כוונה לייבאה ארצה.