טויוטה NS4 קונספט היברידי פלאג-אין מתקדם
שמה המלא של מכונית התצוגה שלפניכם הוא "NS4 קונספט היברידי פלאג-אין מתקדם" (NS4 Advanced Plug-in Hybrid Concept). אבל בהודעה לעיתונות שפרסמה טויוטה, אין כמעט מידע על כמה באמת מתקדמת המערכת ההיברידית של מכונית הסדאן הזו, המהווה דוגמא לאבולוציה עתידית של הפריוס, אם תרצו.
כל שנמסר לנו הוא כי מדובר בשיפורים למשקל ולגודל של רכיבים מרכזיים במערכת ההיברידית (ככל הנראה הסוללות) ושיפור בתצרוכת הדלק, ביכולת התאוצה ובטווח החשמלי, כמו גם קיצור תהליך ההטענה של מערכת הפלאג-אין, בין היתר הודות לפאנלים הסולאריים השקופים בתקרה. אבל עיקר החידושים שמציעה המכונית הזו לא נוגע דווקא לתחום ההיברידי, אלא לחשיבות שלה בהצגת הכיוון אליו פונה טויוטה בשנים הקרובות.
ה-NS4 אמורה לשקף את "חזון טויוטה לניוד עתידי עם דגש על בטיחות וחיבור לסביבה". לטענת היצרנית, למרות שמחזור החיים הממוצע של מכוניות כיום עומד על ארבע שנים, ההתפתחות הטכנולוגית הופכת את מכונית העתיד לעוד דרך התקשרות וחיבור אלקטרוני עם הסביבה, והיא אמורה לשקף את סגנון החיים של המשתמש. לצורך כך, חברה היצרנית עם מייקרוסופט, אינטל וענקיות טכנולוגיה נוספות כדי למצוא דרכים חדשות לתקשר עם הנהג, הנוסעים והגאדג'טים שלהם. התוצאה היא מסך מגע מרכזי הפועל בדומה לסמארטפון ומאפשר לנהג שליטה על מולטימדיה ומערכות הרכב השונות (מיזוג, ניווט וכיו"ב) באופן אינטואיטיבי ועם מינימום הסחות דעת. המערכת אפילו מתוכננת כדי ללמוד את העדפות הנהג באזורים ומצבים משתנים.
טויוטה NS4 היברידית – הדור הבא (וידאו)
צילום: מנהל
בתחום הבטיחות, כוללת ה-NS4 דור חדש של מערכת למניעת תאונות עירוניות (בלימה והתחמקות עצמאית ממכשולים והולכי רגל), אורות דרך אקטיביים (שמסוגלים לזהות תנועה נגדית ולשנות את גובה האלומה באופן אוטומטי) ומצלמות התראה לשטחים המתים במראות. זאת בנוסף לשמשות חדשניות, שאמורות לאפשר ראות טובה יותר בגשם באמצעות פינוי טיפות מקסימלי וחומר חדשני הנוגד היווצרות אדים, ומבטיחות סינון יעיל יותר של קרינה אולטרה-סגולית והפחתה דרמטית של התחממות תא הנוסעים בתנאי שמש חזקים.
טויוטה NS4 היברידית – הדור הבא (וידאו)
צילום: מנהל
כמובן שאין כרגע תוכניות לייצור סדרתי של ה-NS4, אך זו אמורה להיות סנונית ראשונה לכיוון עיצובי חדש ואמוציונלי יותר של טויוטה – ומעבר לעובדה שזו כבר חדשה טובה, הרי שעיצוב רכב הקונספט הקונבנציונלי-יחסית עשוי גם לרמז על דגם סדרתי עתידי (טויוטה קורולה הבאה, נניח... סתם, לא צריך להגזים).