פולקסווגן E-באגסטר קונספטהדור השלישי לפולקסווגן חיפושית והשני ל"חיפושית החדשה", המיוצרת מאז 1998, רק הושק בתחילת 2011 וכבר מציגה פולקסווגן חיפושית קונספט שיותר ממרמזת על חיפושית העתיד. הקונספט E-באגסטר המככב בימים אלו מעל לדוכן פולקסווגן בתערוכת דטרויט נראה אולי כואריאציה ספורטיבית או מעניינת לחיפושית המוכרת, אך הקנקן חשוב במקרה זה פחות מתוכנו; השם כולל שילוב בין Bug (חיפושית באנגלית) ו-Speedster (דו-מושבית ספורטיבית פתוחה) אך בעיקר כולל את האות E – מלשון Electric, כמובן. וזה בעצם ההסבר העיקרי לעצם השקת הקונספט, זמן קצר לאחר השקת חיפושית חדשה שאמורה לנוח זמן מה בטרם ידברו בוולפסבורג על המחליפה.
הקונספט עצמו, מן ההיבט העיצובי, הוא פחות חשוב כאן, בעיקר לנוכח התצורה בעלת הסבירות הנמוכה להגיע לייצור; מדובר בואריאציה פחוסת-גג במראה "כאילו-ניתן-להסרה" ומקום לשניים בלבד. מה שבהחלט מעניין הוא מה שנמצא מתחת לחופה הקדמית – מנוע חשמלי בהספק 85 קילו-ואט (116 כ"ס) המניע את הגלגלים הקדמיים והניזון מצבר סוללות ליתיום-יון המותקן מאחורי צמד המושבים הקדמיים, מה שמסביר את היעדר שורת המושבים האחורית בדגם התצוגה. מעניין לציין שהמנוע שוקל 80 ק"ג בלבד. טווח הנסיעה המובטח עומד על 180 ק"מ בין טעינות – בין היתר הודות למערכת המסבה אנרגיית בלימה לטובת מילוי הסוללות. מערכת הינע זו למעשה כבר בשלה לייצור והיא זהה למערכת שתותקן בגולף Blue-e-motion החשמלית ששיווקה מתוכנן להתחיל ב-2013, וניתן לחברה לצורך מילוי הן לשקע החשמל הביתי והן לנקודת טעינה ייעודית (ואז יידרשו 35 דקות בלבד למילוי מלא).
החיפושית הבאה תהיה חשמלית? (וידאו)
צילום: מנהל
הקונספט E-באגסטר לא יגיע לייצור, ולבטח שגם לא תצורת המרכב הלא ממש פרקטית. אבל, ההערכות מדברות על השקת חיפושית כל-חשמלית סדרתית אולי כבר לקראת סוף השנה או לכל המאוחר במהלך 2013, עם אמירה שבשלב זה קיבלה רמז ראשון: החיפושית הבאה תהיה (ככל הנראה) חשמלית. רק חשמלית? לא בטוח, אבל כדגם עיקרי בהחלט ייתכן שכן.