קיה ריוקיה ישראל משיקה את אחד הדגמים החשובים ביותר עבורה, הריו החדשה. המכונית שנחשפה לפני כמעט שנה בתערוכת ז'נבה, ובה גם נהגנו לאחרונה על כבישי סיאול, נוחתת כאן בתצורת 4 ו-5 דלתות ובשתי רמות הגימור. מעניין לציין שבאירופה לא מכירים כלל את גרסת הסדאן ושוב אנו כנראה חייבים תודה לשוק הטורקי.

כמו ה-i25 גם קיה ריו נשענת על בסיס גלגלים ארוך למדי של 257 ס"מ כאשר גרסת הסדאן ארוכה ממחומשת הדלתות ב-33 ס"מ (437 ס"מ בסך הכל). כל הגרסאות יצוידו ב-6 כריות אוויר ומערכת שמע מקורית עם שליטה מגלגל ההגה. רמת הציוד הגבוה תכלול בנוסף: בקרת אקלים, חישוקים קלים בקוטר ''16, בלוטות' מקורי, פנסי לד כתאורת יום, גג שמש וחיישני אורות וגשם.
קיה ריו יוצאת לדרך בישראל
צילום: מנהל
חטיבת הכוח העיקרית עבור השוק המקומי תהיה בנפח 1.4 ליטר (109 כ"ס) שתשודך לתיבה אוטומטית בעלת ארבעה הילוכים. מנוע ה-1.6 ליטר שמוצע ביונדאי i25 – מכונית שתהיה אחת המתחרות העיקריות לדגם של קיה – לא יגיע בשלב ראשון לארץ. הריו תוצע גם בגרסת 1.4 דיזל ידנית (90 כ"ס, שישה הילוכים) אך זו מגיעה בתצורת 5 הדלתות בלבד והיא מיועדת בעיקר לשוק המוניות בו זכתה הריו היוצאת להצלחה גדולה.
אחת ההפתעות המעניינות של קיה היא בהצעת הריו בגרסת 5 הדלתות גם עם מנוע בנפח 1.2 ליטר שמוכר מהפיקנטו (85 כ"ס) ותיבה ידנית. במחיר של 82,000 שקלים הגרסה תתברג לאזור הפרוץ שבין המיני לסופרמיני ותעמיד אתגר בפני מתחרות כדוגמת רנו קליאו הוותיקה סקודה פאביה וסיאט איביזה.
קיה ריו יוצאת לדרך בישראל
צילום: מנהל
מבחינת תמחור שאר הגרסאות אין הפתעות, והמחיר כמעט מקביל לגרסאות השונות של יונדאי i25 או ה-i20. קיה ריו בתצורת האצ'בק ברמת האבזור הבסיסית תעלה 100,000 שקלים או 102,000 שקלים עבור רמת האבזור הגבוה יותר ואילו תג המחיר של תצורת הסדאן יעמוד על 107,000 שקלים ו-108,000 שקלים בהתאמה. מחיר גרסת הדיזל עומד על 113,000 שקלים. קיה ישראל גם ממשיכה במתן האחריות המורחבת כשעבור גרסאות הבנזין מדובר ב-7 שנות אחריות ואילו עבור גרסת הדיזל ב-3 שנות אחריות.