וולוו V60באירופה אוהבים סטיישן, אצלנו הרבה פחות. אבל כבר בחנייה, וולוו V60 מפגינה לטעמי עיצוב עדיף על ה-S60 סדאן. בגרסת המבחן היא מאובזרת במיוחד, עם תוספות חיצוניות נאות בדמות ספי הפגושים הכסופים (8,500 שקל) שמוסיפים למראה הסטיישן-פנאי שלה. מלפנים היא זהה ל-S60, אבל מהצד החלונות המוקפים בפס ניקל יוצרים קו נאה, והאחוריים מפוסלים למראה ובשחור היא בהחלט נראית מה שהיא – סטיישן-פרמיום.
תא הנוסעים (וגם יחידת ההנעה) זהה ל-S60 שפגשנו בעבר, מה שאומר נעים, איכותי ונוח. רכב ההדגמה היה בגרסת האקסטרים המאובזרת ביותר: מושבים חשמליים לנהג ולנוסע, חלון גג, פנסי קסנון אקטיביים, בקרת אקלים מפוצלת, כניסה והנעה ללא מפתח, סינכרון לטלפון הנייד הן לשיחות והן למוזיקה, מצלמת רוורס (בתשלום נוסף של 5,000 שקל), ועוד. המחיר לעומת זאת, יקר מאוד ועומד על 359,000 שקל (372,500 עם התוספות). בתמורה תקבלו גם שפע מערכות בטיחות אקטיביות, מערכת ה-City Safety (בטיחות עירונית) שתבלום את הרכב לבד במהירות נמוכה במקרה חירום, מערכת לאיתור רכב בשטח מת, בקרת שיוט אקטיבית ועוד.
וולוו V60: מבחן דרכים
צילום: גיא רוטקופ, יצרנית
תא המטען לא ענק, אבל שימושי ונוח משמעותית להעמסה מאשר בגרסת הסדאן, ומרווח הראש במושב האחורי עדיף. המרווח לברכיים נשאר רק מספק (ופחות מכך לגבוהים) ונרשם חוסר במקום לכפות הרגליים.
גרסת המבחן זהה מכנית ל-S60 שבחנו בעבר: מנוע 2.0 ליטר טורבו המספק 203 כ"ס ב-6,000 סל"ד ו-32.6 קג"מ מ-1,750 ועד 4,000 סל"ד, ותיבה רובוטית כפולת מצמדים. יחידת ההנעה טובה ונעימה בדרך-כלל, למעט התיבה שיכולה להתבלבל קצת במהירות חניה. יש כוח זמין, והיא בהחלט מבצעת את עבודתה כראוי. דלק? 8.5 ק"מ לליטר בתנאי המבחן ו-11 ק"מ לליטר בשיוט נינוח אך מהיר. היכולת הדינאמית בסד, אם כי ההיגוי האילם פוגם בתחושת הבטחון בנהיגה. הנוחות טובה רוב הזמן (והמושבים המאוד נוחים מוסיפים גם הם), אבל שיבושים חדים בעיר מורגשים מדי, ובכלל בעיר היא לא מצטיינת (ככל שהמהירות עולה המצב משתפר). מה שלא זכרנו מגרסת הסדאן היו רעשי רוח כבר במהירות בינעירונית מתונה.
וולוו V60: מבחן דרכים
צילום: גיא רוטקופ, יצרנית
מערכות הבטיחות גורמות לרכב להרגיש חכם במיוחד, ונראה שהוא מנסה לעזור ולהקל על החיים כמה שיותר. רוב הזמן זה בהחלט עובד לו (ותורם לבטיחות), אך מדי פעם נראה שהמערכות מעט היסטריות מדי.
לכו על זה
כ-20,000 שקל, זה הפער בין S60 ל-V60. לא מעט, אבל בתמורה תקבלו תא מטען גדול ושימושי יותר, מרווח עדיף לראשי הנוסעים מאחור ולטעמנו גם עיצוב משופר. ויש בונוס נוסף, בדמות מכוניות שונה מעדר הסדאן היוקרתיות שמסתובבות כאן. כך שאם אתם הולכים על ה-S60, לכו כבר על וולוו V60, ותהנו מקצת ניחוח אירופי.