טויוטה Fun Vii
נכון, הקונספט העתידני של טויוטה, Fun Vii שמו (Fun-Vehicle interactive internet) יכול גם לנסוע, אבל זו ממש לא הפואנטה כאן. עם היצירה המאוד עתידנית-בדיונית האחרונה של טויוטה, מנסה יצרנית הענק היפנית לחזות את העתיד היותר רחוק של המכונית. הרעיון הבסיסי העומד מאחוריה הוא החיבור והאינטראקציה בין האדם, כלי הרכב שלו ו... כלל החברה או העולם שמעבר לחופת המרכב. והמרכב כולל גימיק בהחלט עתידני, לפיו באמצעות הסמארטפון שבידי הנהג הוא יוכל לבחור פחות או יותר כל שיחפוץ שיעטר את המכונית – החל בצבע, הודעות שונות שיופיעו על המרכב, פרסומות ואפילו סרטים. כיצד זה יבוצע? פשוט מאוד: לאחר בחירת הפונקציה או התכונה הרצויה – למשל, הצבע – כל שנותר הוא "להעיף" את הבחירה במשיכת אצבע אל עבר הרכב והפעולה תיושם. אלחוטית תהיה גם הטעינה, כך מאמינים בטויוטה. כל שיידרש הוא לעמוד מעל לחנייה ייעודית, ובאמצעות מגע אצבע בסלולארי או ברכב עצמו תבוצע הטעינה כולל גביית התשלום. כמובן שתוך שניות או דקות – כמו הזמן שנדרש להוריד סרטון או מסמך מהרשת.

כפי שגילינו לכם כבר בתחילת הידיעה, הקונספט Fun Vii יודע גם לנסוע וכמובן שזה יהיה על טהרת החשמל בלבד. פרטים? לא פורסמו והם לא ממש רלוונטיים לסיפורנו הפעם. ה- Fun Vii מתוכנן לשלושה נוסעים והממדים בהחלט נדיבים: 402x175x142 ס"מ הן מידות הגובה, הרוחב והאורך בהתאמה ומן הסתם גם לא יחסר מקום למטען. כל החלק האחורי, אגב, מתרומם כלפי מעלה וחושף פתח הטענה גדול ונוח לגישה. כמובן שגם בפנים נמשך מחול ההיי-טק העתידני כאשר בין יתר הפטנטים נמצא דמות נשית וירטואלית המשודרת אל חלל הרכב בגודל ולמיקום שנחפוץ בתלת-ממד, בכדי להסביר לנוסעים "פנים אל פנים" מה מצב הפקקים, לאן לנסוע, מה קורה עם הטעינה ואם נרצה – גם להמליץ על מסעדה באזור או לספר לנו היכן יש חניה כפולה. נשמע בטיחותי להפליא...
במידה ותהיתם כיצד תשמור הטויוטה Fun Vii על עדכון התוכנות הרבות אותן היא מכילה אז אל דאגה; תוכלו בלחיצת כפתור לעדכן את התוכנות – או להוריד תוכנות חדשות, לפי דרישה, או לכייל את המערכת שתעדכן עצמה בכל עת שיידרש. אה, ויש עוד דבר: ניתן יהיה לשלוט – כולל להסיע – את הקונספט העתידי באמצעות הסמארטפון שבידיכם. זה כבר מעורר מחשבות...

רכב התצוגה של טויוטה מהווה למעשה צעד נוסף לפנים בדמיון ובתחזיות הטכנולוגיות, שאם חושבים על זה בהחלט מדובר ביכולות שנראות מעבר לכל דמיון, אך בפועל כבר קיימות או לפחות נמצאות כפוטנציאל בר מימוש. גם בטויוטה מאמינים שבעתיד נשתף ונשותף יותר ויותר מידע ומקום עם שכינינו לכביש. וזה מעלה תהיות; השאלה הגדולה והמטרידה תהיה שאלת הבטיחות והאבטחה של המידע והפקודות המועברות באמצעות מחשבים בדרך אל-חוטית. וטויוטה אינה היחידה הרואה התפתחות נחשונית בתחום זה בתעשיית הרכב.
טויוטה Fun Vii – אבטחת מידע (וידאו)
צילום: מנהל
אם כבר כיום אנו מוטרדים הן מהתלות ומהיכולות במחשב האישי שלנו או בסלולארי מחד, והן מבעיות האבטחה שלהם מאידך, נראה כי בעתיד, כאשר ניסע בסוג של סמארטפון או מחשב האישי – זה יטריד אותנו עוד יותר. מי צריך להחליף צבע של מכונית 5 פעמים ביום, ועוד עם הסלולארי? למה שתקפוץ לי איזו דמות וירטואלית להסביר לי דברים תוך כדי נסיעה? ואם נסתכל עליה ולא על הדרך? ואם תיגמר לי הסוללה בסמארטפון בדיוק כשאבקש לצבוע את הרכב באדום? אולי נעצור לרגע ונתספק במנוע חשמלי או כזה הפועל על מימן, וזהו? נקודה למחשבה.