פולקסווגן קרוס-קופהפולקסווגן מפתיע בתערוכת טוקיו עם הקונספט 'קרוס-קופה' המשלב כפי ששמו מלמד בין SUV לבין מרכב קופה. איך העיצוב? נראה לכם? בפולקסווגן מקווים מאוד שכן, מאחר ומה שאתם רואים כאן מהווה בראש ובראשונה קדימון או הצהרה עיצובית אודות הקו העיצובי שיאפיין בעתיד הקרוב את דגמי השטח/SUV/קרוסאוברים של הקונצרן. למעשה מדובר בחזית חדשה לגמרי, המהווה אבולוציה של חזית פולקסווגן העדכנית אותה ראינו בפאסאט, גולף, אמארוק וכיו"ב, וכרכב המיועד לנוע גם בשטח מוסיפים הסרחים העודפים הקצרים מלפנים ומאחור כמו גם חופת מנוע הארוכה יחסית, לא מעט לפוזה הקרבית. כנפיים תפוחות, מרווח גחון נדיב וגלגלים ענקיים הכוללים חישוקי 20 אינץ' משלימים תמונה המציגה בהחלט פוטנציאל לשטח.

הקרוס-קופה יושב על פלטפורמה מודולארית חדשה של פולקסווגן שנוצקה כאן לממדים המעמידים אותה בין הגולף לבין הטיגואן: האורך הוא 435 ס"מ, הרוחב 187 והגובה 152 ס"מ. בסיס הגלגלים – לעומת זאת – ארוך מהמוצע הן בגולף והן בטיגואן עם נתון מכובד של 263 ס"מ. במכונית התצוגה נהנים אמנם מהרווח הנדיב בין הסרנים 4 נוסעים בלבד, אבל הפוטנציאל להציע מקום נוח לחמישה מבוגרים ברור.
פולקסווגן מציגה: קרוס-קופה (וידאו)
צילום: מנהל
הקונספט לשטח של פולקסווגן מציע גם בפנים אווירה הרפתקנית ומזמינה עבור חובבי האקשן. בסה"כ מוצע עיצוב פנים ספורטיבי הכולל מעבר למושבים, לגלגל ההגה ולצבעים בתא הנוסעים גם מסך מגע גדול ונוח לתפעול ואפשרות לשחק ולכוון את לוח המחוונים מאחורי גלגל ההגה על-פי נוחות ודרישות הנהג; מעבר לקבלת תצוגה גדולה של מד הסל"ד, מד המהירות או כל מדד אחר, מוצעת גם פונקציה של מד שיפוע וטיפוס, טלפון, מצפן, מערכת ניווט, מד טמפרטורה ולחץ ברומטרי ואפילו מפה טופוגרפית מבוססת תצלומי לוויין לחובבי הפשיטות אל עורף האויב או חזית בית הקפה – מה שבא לכם.
בצד הפרקטי יותר נספר כי רכב בתצוגה מציע נפח הטענה של 380 ליטרים עם כל המושבים פתוחים, כאשר זה ניתן להגדלה עד לכדי 1,230 ליטרים מכובדים לאחר קיפול המושבים האחוריים והמושב שלצד הנהג.
הקרוס-קופה צויד במנוע טורבו-בנזין (נתון הנפח לא נמסר) עם 150 כ"ס הפועל במשולב עם 2 מנועים חשמליים הממוקמים האחד על הסרן הקדמי ואחד על האחורי עם 55 ו-115 כ"ס נוספים בהתאמה. המנוע החשמלי הקדמי מסוגל להניע את הקרוס-קופה על טהרת החשמל בלבד עד למרחק 45 ק"מ, כאשר בשילוב מנוע הבעירה הפנימית מסוגל הקונספט לכסות 855 ק"מ. כאשר נדרשת אחיזה טובה יותר ניתן לצרף לחגיגה את המנוע החשמלי האחורי שבדומה למנוע החשמלי הקדמי מקבל חשמל מסוללות ליתיום-יון הממוקמות בתעלה המרכזית, במקום שברכב קונבנציונאלי כפול הנעה עובר גל ההינע להניע את הגלגלים האחוריים. כל הנ"ל מסביר את הביצועים המרשימים הן בצריכת הדלק והן בפוטנציאל שריפת הצמיגים: למרות משקל עצמי של 1.7 טון מבטיחים בפולקסווגן האצה מעמידה ל-100 קמ"ש תוך 7.0 שניות ומהירות מרבית של קצת מעבר ל-200 קמ"ש. לא פחות מ-37 ק"מ על כל ליטר דלק מהווים גם הם נתון כמעט דמיוני. גם אם עד לייצור הסדרתי העניינים יהפכו לארציים יותר, הרי שהצהרת הכוונות והפוטנציאל ברורים.
פולקסווגן מציגה: קרוס-קופה (וידאו)
צילום: מנהל
ואכן, נשיפת מתחרות מרות בעורף פולקסווגן עם קונספטים ורעיונות דומים (ב.מ.וו, אודי ומרצדס חושבות כולן על גרסאות דומות) יביאו את הקונספט הזה מהר משניתן לחשוב אל פסי הייצור; כרגע מדברים בפולקסווגן על משהו סדרתי לקראת 2014, אבל ברור שהתנהלות והתקדמות המתחרות בז'אנר עלולה להאיץ את התהליך.