מרצדס SL החדשה תחת הסוואה
מרצדס תציג בשבועות הקרובים את ה-SL החדשה, מכונית ספורט פתוחה ודו-מושבית שמתפקדת כמעוררת החשק של מרצדס בקרב חובבי רכב כבר משנות ה-50. ה-SL החדשה עדיין לא נחשפת בתמונות מלאות, וזמן קצר אחרי שתפסנו אותה במצלמת הריגול הנודדת שלנו, אנחנו מקבלים שוב תמונות תחת הסוואה הפעם רשמיות. אבל מלבדן, יש כמה פרטים חדשים ומעניינים על הדור השישי של המכונית.
החדשה החשובה ביותר, נוגעת למשקל המכונית. מרצדס SL הבאה תהיה קלה בעד 140 ק"ג מהדור הנוכחי, מתוכם 110 ק"ג הוסרו תודות להחלפת מרכב הברזל במרכב שעשוי מ-89% אלומיניום. היתר מורכב ממעט מגנזיום, כאשר רק הקורה הקדמית (סביב השמשה) עשויה מברזל, לדברי מרצדס כפתרון אידאלי להגנה על נוסעים במקרה של התהפכות.
במרצדס מציינים כי הפחתת המשקל צפויה להעניק ל-SL התנהגות כביש טובה יותר, ביצועים עדיפים ותצרוכת דלק נמוכה יותר. זאת, למרות שהיא מצוידת ביותר אבזור ונהנית מחוסן מבני עדיף.
מגבי הקסם
לצד המרכב החדש, ה-SL תציע גם שני חידושים טכנולוגיים מעניינים. הראשון והחשוב מביניהם הוא מערכת שנקראת "Magic Vision Control", והיא למעשה מערכת מגבים מתוחכמים. המגבים, שמשולבים בצינורות הולכה למים עם מספר גבוה של פתחים בשני הצדדים, מבטלים למעשה את הצורך ב"שפריצרים" (מתזים) נראים ומונעים את מתזי המים שמעכירים את השמשה עד שהמגבים מנגבים אותם. במילים אחרות הנהג יראה רק את המגבים בזמן הליך הניקוי, ולא את המים.
וזה לא הכל: המגבים החדשים יודעים להשתמש בכמות מים לפי עונות השנה (קיץ או חורף), שמתאפיינות בסוגים שונים של לכלוך ובהתאם בצורך ניקוי שונה. הם גם יתחשבו במהירות הנסיעה ובמצב הגג (פתוח או סגור), כדי להחליט בכמה מים להשתמש ואם לסגור את פתחי ההתזה הקדמיים (כדי לא להשפריץ מים לתוך תא הנוסעים בזמן הניקוי). בנוסף לכל זה, המגבים והמים שבהם גם מחוממים, כך שהם יעילים גם במקרה של תנאי קיפאון ושלג.
לצד המגבים המתוחכמים, מרצדס תציע את ה-SL בכל הגרסאות גם עם מערכת שמע חדשה. מערכת זו, שנקראת "FrontBass", עושה שימוש ברמקולים קדמיים במיקום חריג מתחת למסעדי הרגליים של הנהג והנוסע. הרמקולים משתמשים בחללים במרכב האלומיניום כתיבת תהודה, ובמרצדס מבטיחים שהמיקום יאפשר איכות שמע גבוהה מאוד ובס מדויק גם בנסיעה עם גג פתוח.