הברונקו של אייקוןב-12 ביוני, 1996, ירד פורד ברונקו האחרון מפס הייצור במפעל פורד במישיגן, מפנה מקומו בשושלת ליורש הגדול והמודרני יותר – פורד אקספדישן. בעיני פטריוטים אמריקנים רבים בצבצה דמעה של עצבות עת הובל עוד סמל אמריקני לקבורה, סמל שהתיישב היטב עם המורשת האמריקנית במשך 30 שנה, עם חמישה דורות בשושלת ותפיחה קונסיסטנטית מרכב שטח קל וקומפקטי למיפלץ שאך טבעי היה שיורשו יהיה עוד גדול וכבד ממנו.

הברונקו נולד ב-1966 על מנת להוות תשובת פורד להצלחות דוגמת ג'יפ CJ5 ואינטרנשיונאל הרבסטר ('אינטרנאש' בעברית) סקאוט. הוא ישב על פלטפורמה שתוכננה במיוחד עבורו וכלל כמובן הינע כפול ומנועים גדולים (6 בטור וגם V8 בגרסאות הראשונות). קפיצת הגודל המשמעותית ארעה ב-1978 עת החלו לבנות את הברונקו על פלטפורמת הטנדרים הגדולים – סדרה F, וזאת בעיקר על מנת להוות תחרות ראויה לשברולט בלייזר מבית GM, שגם הוא התבסס על טנדר.
פורד ברונקו – הלידה מחדש
צילום: מנהל
הדור האחרון של הברונקו מ-1996
מסתבר שלמרות שחלפו 16 שנים מאז הופסק ייצור ו-36 שנים מאז הושק – עדיין זוכרים לברונקו חסד נעורים והוא עדיין שם שהאמריקנים זוכרים היטב. את זאת ידעו היטב אנשי סדנת ICON הידועה מלוס אנג'לס. מדובר במומחים מהשורה הראשונה בשיפוץ, שחזור, שיפור ובניית כלי רכב לשטח, בכלל זה הפיכת קלאסיקות דוגמת טויוטה FJ או ג'יפים ישנים ליצירות רטרו מדהימות הנראות כמו הדבר האמיתי מפעם אך המצוידות בטכנולוגיה העכשווית המרשימה ביותר. הסדנה הצליחה לשים ידה על 5 ברונקו מדור ראשון והבוס הקריאטיבי שלה – ג'ונתן וורד – כבר רקח תוכנית פעולה בראשו. ראשית: שיעורי בית. אנשי הסדנה פנו לגורמים מוסמכים בפורד, בבקשה לקבל תוכניות מקוריות, שיקולים שהובילו לעיצוב הספציפי, סוגי הצביעה וקצת היסטוריה. אנשי פורד כנראה שהתרשמו מהחבר'ה מאייקון, שכן בסדנה מדווחים על קבלת עזרה רבה מפורד, בכלל זה התוכניות שביקשו ואף הסכמה למכור מנועים לברונקו המחודש שתוכנן באייקון. המנוע שנבחר לבסוף הוא V8 (איך לא?!) בנפח 5.0 ליטר מהמוסטנג הנוכחית.

לאחר שהכל היה מוכן וכל שנדרש היו הלקוחות שיזמינו (וישלמו, כמובן...) – נשלח מייל לכל לקוחות אייקון בעבר ובהווה עם איורים ותוכניות לגבי ה'רטרו ברונקו' המיועד. תוך 72 שעות כל החמישה נמכרו, לאחר שהלקוחות פרטו בדיוק מה הם ירצו בברונקו V8 המחודש שלהם. הלקוחות יכלו לבחור את הצבע, סוג תיבת ההילוכים וסוג הגג. "את כל השאר השאירו בבקשה למהנדסים שלנו" נאמר במייל. התוצאות מרשימות ביותר, בלשון המעטה, כפי שניתן לראות בחלק מהחמישה ברונקו המחודשים של אייקון מצולמים כאן.
פורד ברונקו – הלידה מחדש
צילום: מנהל
אחד מחמשת ה"ברונקו"אים המחודשים של סדנת אייקון
יש לכם ברונקו ישן בחצר? תתקשרו לאייקון, תסגרו מחיר (זה ביניכם לביינם – באייקון אין מחירון פומבי) ותזכו לנהוג ביצירה ייחודית ומאוד נדירה בשטח. אם זה לא רטרו במיטבו, אז מה כן?