פורד מונדיאו
סדרת המכוניות הגדולה של פורד – המונדיאו, ה-S מקס והגלאקסי – צפויה לעבור בתקופה הקרובה לשימוש מלא במנוע האקובוסט החדש והמודרני של האמריקנים. מנוע ה-2.0 ליטר המוגדש כבר החליף את יחידת ה-2.3 ליטר בגרסאות המצוידות של פורד מונדיאו ושל פורד S מקס, וכעת הוא אמור להגיע לשאר המבחר. יחד עימו תגיע כמובן תיבת הפאוורשיפט כפולת המצמדים שפגשנו גם במשפחתית הקומפקטית פורד פוקוס.
לפחות כרגע עוד אין החלטה סופית באיזה הספק יבחרו בדלק מוטורס, משום שהמנוע המוגדש מוצע עם 240 כ"ס (כבר עכשיו במונדיאו המאובזרת) או עם 203 כ"ס. ראשון לקבל את המנוע החדש יהיה כנראה פורד גלאקסי, ונראה שבמקרה שלו מדובר בגרסת ה-203 כ"ס. זאת כיוון שפורד אינה משווקת את הרכב בגרסה החזקה יותר (למרות שטכנית השינוי אינו גדול). כמו כן נראה שה-S מקס, בגלל אופיו הדינאמי, יוצע רק בגרסת ה-240 כ"ס.
שאלת השאלות נוגעת כמובן לפורד מונדיאו, החשובה בהרבה מבחינת המכירות. במקרה זה ההתלבטות קשורה לשאלה האם דלק מוטורס תוכל לשמור על המחיר התחרותי של המשפחתית הגדולה במעבר מ-2.3 ל-2.0 ליטר המוגדש והחזק יותר. באם המחיר יעלה מהותית, תהיה מן הסתם עדיפות למנוע החזק יותר. בכל מקרה, לפי אנשי היבואנית מבחינת פורד ניתן גם להעמיד את מנוע ה-2.3 הוותיק בתקן החדש, אם כי סביר להניח שהם לא יבחרו באפשרות הזו. מה שברור הוא שבדלק מוטורס תתקבל החלטה סופית בנושא בימים הקרובים.