הולדן הוריקןהשנה היא 1969; ניל ארמסטרונג צועד על הירח, בוודסטוק משלבים מוסיקה עם הרבה סמים, בואינג 747 מבצע את טיסת הבכורה שלו ובשטוטגרט עובדים במרץ אנשי מרצדס על ה-C111 הניסיונית. באותה השנה, ממש בצידו האחר של כדור הארץ, משיקה הולדן האוסטרלית, חברה-בת של GM את ההוריקן (Hurricane) – מכונית קונספט רדיקאלית. למעשה, בראייה לאחור ניתן להגדיר כיום את ההוריקן כרכב רעיון שבהחלט הקדים את זמנו בלא מעט סעיפים והציג כמה פרטים ויישומים שהיו מהפכניים בשעתו. בימים אלו התאפשר שוב לצפות ביצירה המיוחדת, ששופצה כחדשה.

את הקונספט הציגה הולדן בתערוכת מלבורן ב-1969 ועם החשיפה הפילה לא מעט לסתות; בין היתר בשל העיצוב העתידני והפוזה שנראית כלקוחה מסרט מדע-בדיוני ממוצע מאותה התקופה; בשל הממדים הקיצוניים שכן עם אורך של 411 ס"מ, רוחב של 183 ס"מ וגובה של 99 ס"מ בלבד העסק נראה ...עיניכם הרואות. וגם בשל הצביעה החריגה שהפכה פופולארי למדי בשנות ה-70' (לזוועת רבים). המרכב עשוי פיברגלס קל משקל וכולל פתח גדול דרכו מתאפשרת הגישה אל צמד המושבים באופן ייחודי: כל יחידת הגג והשמשה הקדמית מתרוממת מעלה ולפנים באמצעות מערכת מוטות ומשאבות הידראוליות.
את החץ הכתום והבוהק הניע מנוע ה-V8 בנפח 4.2 ליטר שהותקן במרכז ומאחורי תא הנוסעים. זהו מנוע שפותח על ידי הולדן ושימש אינספור דגמים של היצרנית עד לאמצע שנות ה-90' תוך כדי הגדלת נפח עד ל-5.0 ליטר.
גם הפנים הציג טכנולוגיות עתידניות לשעתו, בכלל זה צגים דיגיטליים, מצלמת רוורס המקרינה על גבי מסך שחור-לבן קטן בלוח המחוונים את הנעשה מאחור, בקרת אקלים ורדיו עם חיפוש תדרים אוטומטי. אבל, פסגת הטכנולוגיה בהוריקן היתה ללא ספק מעין מערכת ניווט פרימיטיבית שהתבססה על מגנטים. מהנדסי הולדן התקינו חיישן מגנטי שאמור היה לקלוט שדרים מחיישנים דומים שיותקנו בצמתי הדרכים ובנקודות אסטרטגיות ברחבי היבשת. מאחר ובשעתו עוד לא חלמו על רישות החלל בלווייני ניווט מהם ניזון ה-GPS של ימינו, מהווה שיטת ניווט זו את הדבר הכי קרוב ל-GPS שאנו מכירים כיום. מאידך, הדבקת מגנטים על כל שלט ועמוד ברחבי תת היבשת לא ממש הדליקו את האוסטרלים...

ההוריקן לא נועדה להבשיל לכדי משהו סדרתי, אך בהחלט היתה בגדר רמז לגבי הכיוון והכוונות של אנשי הולדן, כמו גם הפגנת יכולות שבהחלט נחשבת כראויה. ההולדן הוריקן היתה מכונית התצוגה הראשונה של הולדן, שמאז קיבלה עוד אי-אלו אחיות לא פחות מכובדות ומבטיחות.

ברבות השנים מכונית הקונספט המרהיבה נזנחה, אבל כאמור מצבה השתנה. חמש שנים נמשכה מלאכת השיפוץ של הקונספט המהפכני כשאת העבודה בצעו אנשי מחלקת הפיתוח והתכנון של היצרנית האוסטרלית. את התוצאה הציגה הולדן למבקרי תערוכת המוטור קלאסיקה במלבורן שהסתיימה זה עתה.