פיג'ו Velvכל יצרן רכב גדול המכבד את עצמו "מציע" רכב עירוני חשמלי קטן, גם אם מדובר בהצעה וירטואלית ללא כל תוכניות ייצור. הכיוון ברור, וגם ברור שהוא ילווה חשמל: מבין תצורות הרכב הנפוצות, נראה כי המכוניות העירוניות הקטנות – יחד עם המסחריות הפועלות בעיר – הן החלוצות בשימוש בחשמל כמקור אנרגיה, וזה די הגיוני; מרכזי הערים הופכים צפופים יותר ויותר, רבות מערי אירופה כבר כיום מונעות כניסת כלי רכב הפולטים מזהמים למרכזיהן וגם עניין הגודל מובן עם סטטיסטיקה של אדם+קצת לרכב. גדול הוא לא צריך להיות...

פיג'ו מכנה את גישתה לנושא בשם Velv, שהוא קיצור של Véhicule électrique léger de ville – רכב חשמלי קל לעיר. ההצגה נעשתה במסגרת כנס להמצאות ופיתוחים הקשורים בטכנולוגיה ירוקה ואיכות הסביבה בצרפת כאשר ה-Velv הוגדר כ"פרי עבודה משותפת של פיג'ו ומעבדת מחקר חיצונית במטרה לתכנן את אמצעי התחבורה של המחר".
ה-Velv מצויד בגג שקוף גדול שנועד להקל במקצת על פוטנציאל הקלסטרופוביה של הנוסעים – עד שלושה – ברכב הצר וקטן. הדלתות נפתחות בשני שלבים: חלקן התחתון באופן מקובל ומוכר, חלקן העליון כלפי מעלה. מאחור הוצמדו שני הגלגלים על-מנת לאפשר מעין מתלה הדומה למוכר באופנוע – למה בדיוק, לא הובהר. המשקל העצמי של ה-Velv הוא 650 ק"ג לא ממש נוצתיים. הנהג יושב במרכז כאשר שני הנוסעים הנוספים ימצאו מקום משני צדדיו במגמה קלה לאחור. מנוע חשמלי בהספק של 20 קילוואט ניזון מסוללת ליתיום-יון ומאפשר מהירות מרבית של 110 קמ"ש וטווח נסיעה מרבי של 100 ק"מ בין טעינות. קוטר הסיבוב עומד על 7.2 מטרים עירוניים בהחלט.

נקודה מעניינת מהווה ההבטחה של פיג'ו כי ה-Velv עומדת בתקנות הבטיחות המקובלות בכלי רכב כיום וזאת מבלי להסביר כיצד עומדת בכך הקונספט הקטן ומשופע משטחי הזכוכית.
ה-Velv רחוק מייצור, אם בכלל, וכמו לא פעם אצל יצרניות אחרות מדובר במעין הצהרת כוונות וכיוון עתידי, אך בלי תאריכים והבטחות של ממש.