שליחת מסרון בנהיגה - סכנה
קריאת את כתיבת מסרון (הודעת SMS) בזמן הנהיגה מאריכה את זמן התגובה שלכם במקרה חירום פי שניים לפחות, כך על-פי מחקר חדש שפורסם בארה"ב. מהמחקר עולה כי נהגים ששלחו או קראו הודעה נדרשו לזמן תגובה של בין שלוש לארבע שניות לסכנה שהופיעה בכביש, בהשוואה לבין שנייה לשתי שניות לנהג ללא הסחת דעת. מדובר בזמן תגובה ארוך מכפי שסברו חוקרים עד עתה.
המחקר, שמצטרף לשורה של מחקרים דומים בנושא, ייחודי בכך שהמשתתפים בו נהגו ברכב אמיתי במסלול המדמה כביש ציבורי, ולא בסימולטור. הבדל זה, לטענת החוקרים מאוניברסיטת טקסס, איפשר להם לקבל נתונים מדויקים יותר מכפי שמעניק מחקר מבוסס סימולטור. בניסוי השתתפו 42 נחקרים, שנהגו במסלול ישר ללא סיבובים, שינויי גובה או תנועה באורך של 11 מייל (17.7 ק"מ). החוקרים הבחינו בבעיות בשמירה על הנתיב בקרב הנהגים, וחלקם כלל לא הבחין באורות המדמים רמזורים, מה שעשוי להוביל לכניסה מסוכנת לצומת.
החוקרים מסבירים עוד כי זמן התגובה הארוך של המשתתפים במחקר, עשויים להוות סכנה גבוהה עוד יותר בתנאי אמת. זאת, מכיוון שבתנאים אלה ישנם גורמי סיכון רבים יותר בכביש, כמו פניות, תנועה ממונעת והולכי רגל. כמו כן, הם מדגישים כי הסיכון בקריאת הודעה אינו נמוך יותר מכתיבה, וממליצים שלא לבצע אף אחת מהפעולות הללו בזמן נהיגה.