אולריך בץ, יו"ר אסטון מרטין נשען על הסופר-סדאן ראפיד, מחפש שותףלאולריך בץ, יו"ר אסטון מרטין יש תוכניות גדולות עבור מותג העילית הבריטי אותו הוא מנהל. מזה זמן מה מתרוצצות שמועות – בעיקר בגרמניה – אודות מגעים בין אסטון מרטין לדיימלר לגבי שת"פ אפשרי; בדיימלר דווקא מחפשים שותף אסטרטגי ולפי אותן שמועות הם פנו לאסטון מרטין במטרה לייצר את הדור הבא של המייבאך המפוארת אצל אסטון מרטין. זו האחרונה מתמחה בייצור יעיל ורווחי במספרים קטנים וידועה גם באיכות הייצור והבניה שלה.

על רקע זאת סיפר בץ בראיון לעיתון הכלכלי הגרמני החשוב "Handelsblatt" השבוע כי לחברתו בהחלט אינטרס בשת"פ שכזה, אך באותה הנשימה הדגיש שזה לא חייב להתבצע עם דיימלר דווקא או בלבד. "הוכחנו בשנים האחרונות שאנחנו יודעים לייצר מכוניות במספרים קטנים – ועדיין להישאר רווחיים" אמר בץ. "אנחנו מביטים אל עבר עולם הייצור ההמוני שנמצא עבורנו מעבר לפינה; דיימלר הנו יצרן מוביל אך לא היחיד איתו אנו מדברים".

באסטון מרטין מחפשים שותף אסטרטגי וכלכלי כאשר ליצרנית הבריטית המוערכת חשוב מאוד להישאר עצמאית וייחודית. זאת אומרת – למשל בפיתוח מנוע חדש; הידע צריך להיות משותף או של אסטון בלבד, אך תקציבי הפיתוח העצמיים לא מספיקים כאן. אותו השותף יצטרך לאפשר עצמאות מרבית יחד עם שיקולים כלכליים ריאליסטיים. כדוגמא היפותטית ניתן לדמיין פיתוח מנוע V8 חדש על-ידי אסטון מרטין, עם תקציב אותו שותף עתידי בעל האמצעים, אך שיוכל עם שינויים קלים לשמש גם דגמים המיוצרים במספרים גדולים יותר בכדי להצדיק את ההשקעה העצומה הנדרשת לפיתוח מנוע חדש. גם שימוש במכלולים מכאניים או מרכביים אחרים בא בחשבון, שכן שילוב של מוצרים "מן המדף" בהיקפי הייצור הקטנים יחסית של אסטון מרטין ימקסמו את הרווחיות והיעילות. בץ הודיע כי עד לסוף שנה זו תתקבל ההחלטה לגבי שותף אסטרטגי.

אסטון מרטין נצאת כיום בבעלות קרן השקעות מכווית ושני אנשי עסקים בריטיים שרכשו את החברה מידי פורד בעבור קרוב ל-480 מיליון ליש"ט ב-2007. לפורד נותר נתח במניות החברה. החברה הוקמה על-ידי ליונל מרטין ב-1913 ששמו ושם מסלול מרוץ בשם אסטון היל יצרו את שם המותג. גלגולה המודרני התרחש ב-1947 לאחר שדייויד בראון – יצרן טרקטורים בריטי עמיד – רכש את החברה יחד עם לגונדה (מותג שגם עומד לקום לתחייה) ויצר את אסטון מרטין לגונדה שמאז יצרה מכוניות ספורט מהנחשקות והטובות בעולם. החל מ-1972 נמכרה ועברה מספר ידיים עד שנרכשה על-ידי פורד ב-1994 וכעת כאמור עברה לקרן השקעות ושני אנשי עסקים.