ב.מ.וו M5 החדשה
"כשאנחנו מתחילים פרויקט חדש תמיד אנחנו מגדירים מטרות. המטרה הראשונה שלנו ב-M5 הייתה להוריד זיהום ולהוסיף כוח ומומנט", כך מספר לי נשיא חטיבת M של ב.מ.וו, פרידריך נישקה, כאשר אני תוהה האם זה סופו של מנוע הבנזין האטמוספרי. "בדקנו הרבה אלטרנטיבות, כולל את מנוע ה-V10 היוצא ו-V8 ללא מגדש, ובסוף החלטנו שהדרך הנכונה היא V8 כפול מגדשים. זה אומר חיסכון בדלק של 30%, אבל גם 30% יותר מומנט ו-10% יותר הספק. מכוניות ה-M בעתיד יהיו חסכוניות יותר. זו מטרה חשובה, ונשתמש לכך בכל הטכנולוגיות של ב.מ.וו, אבל לשמחתי לא יהיה לזה מחיר. כי להוריד משקל ולהוסיף כוח לא מפריע לאף אחד.
"בעיקרון, עדיין אפשרי שבעתיד נציג מנוע אטמוספרי במכונית M, אבל לדעתי העתיד כרגע נמצא במנועי טורבו. הטכנולוגיה כיום כה טובה והביצועים מצוינים".

מה ההבדל העיקרי בין המכונית החדשה לקודמתה?
"שתיהן מאוד 'M', והתאימו היטב לתקופה שלהן. האופי של החדשה הוא יותר נוח ונינוח, אבל ניתן להפוך אותה למכונית ספורט בזכות האלקטרוניקה. הקודמת הייתה יותר 'הארדקור' ולנהוג בה באופן נינוח היה קשה".

האם אתה מרגיש שחטיבת M עדיין קיצונית בגישה הספורטיבית כמו בעבר?
ה-M3 היא מכונית מירוץ ללא פשרות. ה-M5 היא יותר זאב בעור כבש, שאפשר להשתמש בה בנוחות ולשנות אותה בלחיצת כפתור עם הקשחת המתלים וכדומה. מבחינתנו, האתגר הגדול כאן היה להביא את התחושות המדויקות של הדגם היוצא, אבל הצלחנו".
צילום: מנהל

האם לטעמך כל דגמי ב.מ.וו צריכים לקבל גרסת M?
"לא. למשל אני לא יכול לדמיין גרסאות כאלה למכוניות ה-i, וכרגע אין גם ל-X3 ול-X1. גם ל-Z4 אין גרסת M, אבל בדור הבא תהיה לה".

איך היית מגדיר את ההבדל ביניכם לבין AMG של מרצדס?
"לנו חשוב יותר לקבל מכונית מאוזנת בפיתולים והם מסתכלים יותר על האצה ומנועים חזקים".

מה אתה יכול לספר על ה-M3 הבאה?
"יש עוד הרבה זמן עד השקת המכונית הזו, אבל אנחנו נלך באותו כיוון: להוריד משקל וצריכת דלק ולהוסיף הספק ומומנט. אנחנו עובדים על כך קשה".